Publicerat Mars 25, 201214 yr Tänkte att en skön sommarkväll med .22an och siktet i 20moa lutning borde bli skoj. <br /><br />Vad kan man förvänta sig att kunna skjuta på för avstånd med en sån lutning av siktet på 22lr bössan?
Publicerat Mars 25, 201214 yr du får nog vara lite mer exakt angående vad för sikte du har. lite det som avgör själva maxavståndet då man behöver veta antal klick de finns. sen är det endaste teoretiskt då din kanske inte går mitt i när den är som lägst skruvad o ja lite därtill. så siktet o antal klick du har uppåt o vilka klickvärden samt eventuell kulbana för spec patron du hade tänkt dig.
Publicerat Mars 25, 201214 yr Författare Ok, tack. Tänkte skaffa en viper pst 19 mil höjdjustering. Ska bara sitta på 22an när man plinkar annars på en halvsjua. Ammunition blir nog rws subsonic som verkar ligga precis under. Har läst mig till att snabbare ammo blir väldigt ostadiga då de går subsonic. Tyvärr ingen aning om dess kulbana eller bc. Får kronografera när de prylarna kommer för exakt v/0 Jättetacksam för tips
Publicerat Mars 25, 201214 yr Glad man kan hjälpa till med något! låter som trevlig kombi. win sub hp funkar riktigt jäkla kalasbra för mig iaf. kanske inte för dig men den brukar gå bra. på 50m gör min ett stort hål med 5 skott