Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

20 moa lutning

Featured Replies

Publicerat

Tänkte att en skön sommarkväll med .22an och siktet i 20moa lutning borde bli skoj. <br /><br />Vad kan man förvänta sig att kunna skjuta på för avstånd med en sån lutning av siktet på 22lr bössan?

Publicerat

du får nog vara lite mer exakt angående vad för sikte du har. lite det som avgör själva maxavståndet då man behöver veta antal klick de finns. sen är det endaste teoretiskt då din kanske inte går mitt i när den är som lägst skruvad o ja lite därtill.

så siktet o antal klick du har uppåt o vilka klickvärden samt eventuell kulbana för spec patron du hade tänkt dig.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack. :)

Tänkte skaffa en viper pst 19 mil höjdjustering. Ska bara sitta på 22an när man plinkar annars på en halvsjua. Ammunition blir nog rws subsonic som verkar ligga precis under. Har läst mig till att snabbare ammo blir väldigt ostadiga då de går subsonic. Tyvärr ingen aning om dess kulbana eller bc. Får kronografera när de prylarna kommer för exakt v/0

Jättetacksam för tips :)

Publicerat

Glad man kan hjälpa till med något! låter som trevlig kombi. win sub hp funkar riktigt jäkla kalasbra för mig iaf. kanske inte för dig men den brukar gå bra. på 50m gör min ett stort hål med 5 skott :)