Publicerat April 1, 201214 yr Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här ämnet så jag skrev det här. Våran Beagle på 2 år tappar vettlöst mycket hår. Det är inte bara på vintern/sommaren heller. Städar man huset helt rent ser de likadant ut efter 12 timmar. Är det bara så här med Beaglarna eller är det maten eller kanske stress?? Har prövat att ge ett ägg om dagen till henne för så har vi gjort med tidigare hundar vilket har gett dom en finare päls. Tacksam för svar.
Publicerat April 2, 201214 yr Dr Krall komemr säkert svar mer korrekt, men på min Boxer har detta fenomen varit ett tecken på att hon saknar något i maten hon for. Ett foder byte har hjälpt mig när dettta inträffat!
Publicerat April 2, 201214 yr Författare Vilket foder rekommenderar ni? Kan ju försöka men har redan bytt 3 gånger.
Publicerat April 2, 201214 yr Författare Löp? Vill du att jag ska springa eller? Väldigt kortfattat ^^ Men hon tappar alltid alltid alltid hår! De varken minskar eller ökar. Och skulle de öka skulle jag beordra pappa att köpa en frigående dammsugare.
Publicerat April 3, 201214 yr 2 beaglar i jaktlaget med samma avhårning höst/vår... verkar aldrig ta slut... Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat April 3, 201214 yr Vill du att jag ska springa eller? Väldigt kortfattat ^^ Men hon tappar alltid alltid alltid hår! De varken minskar eller ökar. Och skulle de öka skulle jag beordra pappa att köpa en frigående dammsugare. OK! Jag ska precisera frågan lite mer Eftersom det är en tik så kan det vara intresse om hårfällningen kommer i samband med att tiken löper (inte du ). Är det så kan det finnas det vara hormoner som spökar. Normalt så fäller inte en beagle mer än andra korthåriga hundar i samma storlek.
Publicerat April 3, 201214 yr Författare OK! Jag ska precisera frågan lite mer Eftersom det är en tik så kan det vara intresse om hårfällningen kommer i samband med att tiken löper (inte du ). Är det så kan det finnas det vara hormoner som spökar. Normalt så fäller inte en beagle mer än andra korthåriga hundar i samma storlek. Hahaha hon fäller lika mycket hela tiden..
Publicerat April 4, 201214 yr Hahaha hon fäller lika mycket hela tiden.. Ja då är det nog bara att bita i det sura äpplet och köpa en dammsugare
Publicerat April 4, 201214 yr Våran Beagle (Molly) är tre år och fäller något sanslöst i samband med löpen. I övrigt fäller hon väl normalt MEN under en period så testade vi ett annat foder och då fällde hon betydligt mer, inte som vid löpen men klart mer i alla fall.
Publicerat April 4, 201214 yr Författare Våran Beagle (Molly) är tre år och fäller något sanslöst i samband med löpen. I övrigt fäller hon väl normalt MEN under en period så testade vi ett annat foder och då fällde hon betydligt mer, inte som vid löpen men klart mer i alla fall. Kan ju vara något med maten för jag har inte märkt någon större skillnad. Ska nog börja följa med de här väldigt noggrant nu. Ett annat problem vi har är att hon pissar hela tiden haha spelar ingen roll vad man gör. Går man ut för att hämta ved och kommer in igen pissar hon av glädje.. Får hon för mycket kärlek kanske?? För lite får hon nog inte i varje fall haha
Publicerat November 29, 201312 yr Fäller den fortfarande lika mkt? Tycker min fäller otorligt lite, men antar att det blir desto mer till våren då han är 1år.