Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Undre ejektoren skickar inte ut skottet ordentligt

Featured Replies

Publicerat

På min Tikka M77 vill inte ejektorerna få ut skottet riktigt. Det är som slottet slår i kanten på själva lådan. Har tagit bort och rengjort själva ejektorerna och det övre skottet för ju säkert 2 meter bort. Men i den undre slår de liksom i kanten. Ska jag slipa lite lite försiktigt och se om de funkar? Känenr inte riktigt för att förstöra något dock.

Publicerat

Hade samma problem så jag gjorde en riktig rengöring på ejektorerna och så började den kasta ur sig igen.

Publicerat

Fjonken,

att slipa på saker för att ordna timingen på en ejektor tror jag inte på,

rengör noggrant och om inte det fungerar, låt någon som kan vapen, justera utlösarna till ejektorerna.

/C

Publicerat
  • Författare

Rengjorde prövade och märkte såg vad felet var. Bössan hinner inte fara tillräckligt långt ner innan ejektorerna sköt ut. Visste redan att det var något sånt men jag åtgärdade de genom att ge bössan till pappa. Bössan for mitt i allt längre ner och nu kan man nästan skjuta fåglarna med hylsorna för dom kommer i en j-vla fart mitt i allt! Vet inte vad han gjorde och jag orkar inte fråga heller för de är antagligen komplicerat. Nästa gång det händer ska jag titta på.

Publicerat

fråga far din hur fan han gjorde sku behöv trimma mina ejektorer också :D

Publicerat

Hemligheten är vapenvård ;)

Varken mer eller mindre komplicerat :lol:

Publicerat
  • Författare

Hemligheten är vapenvård ;)

Varken mer eller mindre komplicerat :lol:

Haha rengör bössan varje gång efter att jag jagat och smörjer alltid in varsamt innan jag går ut. Skojar inte heller ;) När jag använt Berettan lämnar jag den med glassögonputsduk inbäddad i lite olja i bössmynningen så det inte rostar där. Ett tips till dom som lagt märke till rostbildning där!

Publicerat

aha du fjonk vi får ta och titta hur ejektorerna ska tas bort. Antligen så har dom väl inte blivit smorda på 30 år. Bössan är så gammal. BRNO 584-03 :P

Publicerat
  • Författare

aha du fjonk vi får ta och titta hur ejektorerna ska tas bort. Antligen så har dom väl inte blivit smorda på 30 år. Bössan är så gammal. BRNO 584-03 :P

De där fixar sig alltid. Om det nu är så att det bara är att trycka ut ejektorerna eller om man måste skruva så kan jag båda vägar ^^ Sen tar man med lite stålull aceton och smörjning där så! Varför lägger man inte dit glidmedel? Det avdunstar inte och glider som fan... Får inte saker att rosta heller! XD