Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

problem med att koppla mobilen mot datorn

Featured Replies

Publicerat

får se om nån kan hjälpa mej med att koppla min sony ericsson active med datorn

det har fungerat förut men nu vägrar datorn att installera programvaran för mobilen utan jag får en kod 43 och inget annat händer

nån tec-nisse som har nån idé vad jag ska göra

Publicerat

Vet inte vad kod 43 betyder men vad är det du vill göra?

Skall du enbart komma åt bilderna i telefonen så behöver du inte installera den mjukvaran. Du behöver ju bara använda telefonen som vilken extern USB lagringsmedia som helst.

Problemet ligger i din dator och du har nog någon konflikt på USB bussen...

Kolla i enhetshanteraren (system) och se om du har någon konflikt.

Publicerat
  • Författare

vill in och lägga till och ta bort ljudböcker och musik samt lite bilder

men den vägrar funka som vilken masslagrings media som helst

det som står i system enhetshanteraren är unknown device

iom att det har funkat förut men la av för ett tag sen på stordatorn och sist helg på lilldatorn blir galen av skiten

Publicerat

Troligen har den installerat drivrutinen fel en gång, sen skiter det sig! När jag körde SonyEricddon nallar var det bara MyPhoneExplorer som gällde som synkprogramvara för att hantera adress böcker och dylikt.

Men under enhetshanteraren kan du prova och högerklicka på unknown device och försök uppdatera drivrutinen, ta annars bort den och sen stoppa i den igen!

Publicerat
  • Författare

jupp har provat det ett antal gånger funkar inte

Publicerat

Det enklaste sättet är att plocka ur minneskortet ur telefonen och med en USB-adapter sen plugga in skiten i datorn.

Så gör jag 7 dagar i veckan för det tycker jag oftast är enklast.

Publicerat
  • Författare

får nog börjar göra det med :-(

tack iaf

Publicerat

Tyvärr måste man nog ljupdyka och försöka hitta drivrutinerna som lagts in och sen kasta dem så det blir ny inläsning på dem! För jag utgår från att du provat olika USB-portar...

Publicerat

Du har ingen programvara som du kan tanka ner till datorn från mob.tillverkaren.

Det har jag till Nokia N8 och sedan ansluta med USB-kabel.

Jag ansluter mob. minst 7 dagar i veckan. :)

Det fungerar klockrent. :)

Publicerat

Isjonsson, det är precis det han har problem med.

En drivrutin har krashat gissar jag på och innan han har fixat den konflikten kommer inte USB-porten att funka med den enheten.

Det är bara in i enhetshanteraren, plugga in telefonen, ta bort de felaktiga enheterna, plugga ur telefonen och sen plugga in den igen och installera om drivrutinerna.

Publicerat

En drivrutin har krashat gissar jag på och innan han har fixat den konflikten kommer inte USB-porten att funka med den enheten.

Det är bara in i enhetshanteraren, plugga in telefonen, ta bort de felaktiga enheterna, plugga ur telefonen och sen plugga in den igen och installera om drivrutinerna.

Sorry! Miss från mig! :(

Publicerat

Kan han inte göra en systemåterställning på datorn och hoppas på att problemet löses den vägen, och det måste vara från någon dag innan som problemet uppstod?

Publicerat
  • Författare

fixat den lilla datorn via hot dock så är den stora fortfarande kinkig

börjar misstänka att det är nått med mobilen efter 15 försök att avinstallera och installera om skiten utan att det funkar

Publicerat

fixat den lilla datorn via hot dock så är den stora fortfarande kinkig

börjar misstänka att det är nått med mobilen efter 15 försök att avinstallera och installera om skiten utan att det funkar

Va f*n! :o Nu har vi snart tömt ut hela registret. :o

Publicerat

Jag har mycket svårt att tro att det skulle vara ett fel på telefonens USB kontakt.

Laddar telefonen så funkar USB.

Det kan vara kabeln som är kass ;)

Publicerat
  • Författare

får testa med den andra då

Publicerat
  • Författare

ja tjenare förbannade kabelj***l jag hatar dej döö

Publicerat

ja tjenare förbannade kabelj***l jag hatar dej döö

Verkar kabeln vara slut eller?

Publicerat
  • Författare

japp funkar att ladda men inte dataöverförningen :( blir så trött på den såkallade kvaliten på sony ericssons prylar

Publicerat

japp funkar att ladda men inte dataöverförningen :( blir så trött på den såkallade kvaliten på sony ericssons prylar

Problemet sitter i priskriget på prylarna och då måste man minimera kostnaderna på allt annat i kartongen.

Det är flera telefontillverkare som inte ens skickar med minneskort till telefonerna i dag för att spara några kronor.

Det är konsumenterna som kräver billigare och billigare prylar och har nästan ingen förståelse för att en kabel för 30 kr eller vad de nu kostar inte håller i evighet.

En bra USB kabel kostar inte så mycket att köpa men de slits ganska fort om man inte är försiktig.

Kontakten är gjord av klenare material än kontakten i telefonen så att kabeln skall gå sönder, inte telefonen.

Gissar på att man får en helt ok kabel för mellan 50-80 kr.

Publicerat
  • Författare

är nog så men tycker att man kan kräva att en sladdfan håller mer än ett år innan den ska börja jävlas ska jag gå och köpa en till så är det garantera 300-400 spänn