Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bygga om Hva 640 - magasin?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Min far har en hva 640 i 6,5x55 .

Bössan skjuter som en dröm, men han vill gärna ha löstagbart magasin. Måste man lämna in hos vapensmed för att få det fixat, och går det ens? Hur mycket kan det då kosta?

Hittade detta :  

http://www.gunpartscorp.com/catalog/Detail.aspx?pid=808870&filter=808870&catid=0

Kan det passa?

Tacksam för Svar:-)

/Gustaf

Publicerat
  • Författare

Bump*

:)

Publicerat
  • Författare

Bump*

Publicerat
  • Författare

Tycker att någon hva fantast kan hitta hit:D

Publicerat

forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=32&t=133618&p=1522387&hilit=magasin+m98#p1522387

Hoppsan varför funkar inte länken att öppna måntro.

Publicerat

Smaken är utan tvivel olika, jag vill absolut inte ha lösa magasin. Jag har det bara på 22an eftersom det är nödvändigt för att kunna ladda rimfire. ;)

Publicerat
  • Författare

Smaken är utan tvivel olika, jag vill absolut inte ha lösa magasin. Jag har det bara på 22an eftersom det är nödvändigt för att kunna ladda rimfire. ;)

Saken är den att det som sitter nu uppbringar matningsproblem med 2:a patronen så då kändes det roligare att byta till ett löstagbart:P

Publicerat

Då förstår jag dig! Kan dock vara bra att ta reda på exakt vad det är som orsakar problemen innan du gör något. :)

Publicerat
  • Författare

Då förstår jag dig! Kan dock vara bra att ta reda på exakt vad det är som orsakar problemen innan du gör något. :)

Verkar som att det är fjädern (eller vad det kallas) som är konstig, de andra patronerna glider lätt men den kilas fast..

:)

Publicerat
  • Författare

forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=32&t=133618&p=1522387&hilit=magasin+m98#p1522387

Hoppsan varför funkar inte länken att öppna måntro.

Tack! Väldigt hjälpfullt! Frågan är vilket av alla dessa magasin som är bäst.. Kan ju vara värt 200+frakten för o testa det jag länkat:)

Publicerat

Tack! Väldigt hjälpfullt! Frågan är vilket av alla dessa magasin som är bäst.. Kan ju vara värt 200+frakten för o testa det jag länkat:)

Varse god. Ja då är det ju det men kan ju vara värt att prova men också ett litet roligt projekt :)

Publicerat
  • Författare

Varse god. Ja då är det ju det men kan ju vara värt att prova men också ett litet roligt projekt :)

Om vi köper det återkommer jag med recension:)

Publicerat

Om vi köper det återkommer jag med recension:)

Ja gör så :)

• 1 year later...
Publicerat

Tolkar detta som det ej vart något köp? =) Jag är också intresserad av löstagbart.

Publicerat

Tolkar detta som det ej vart något köp? =) Jag är också intresserad av löstagbart.

Kan ju bero på att den amerikanska firman har slutat sälja "overseas" för många år sedan? ;) Men skit samma!!! Det finns lika bra och kanske bättre alternativ att skaffa här i Europa! Men tyvärr också betydligt dyrare!

Här två olika modeller.

Clip20mag20K98_zps01c25dd3.gif

109388_0_zpsef781aad.jpg

Publicerat

Den översta av bilderna har jag frågat om pris på via någon fransk sida. Ska se om dom behagar att svara :)

Publicerat

Bättre att köoa direkt från tillverkaren, Voare! ;)