Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Byta Studsare!

Featured Replies

Publicerat

Har idag en Huskv 1600 30-06.

Ska byta upp mig till något modernt!

Men frågan är vad?

Budgeten ligger på ca 10 000kr , plus eventuell kikare.

Jagar rå, gris , älg , räv ja allt som finns hos oss i söder.

Motager gärna alla tips och åsikter.

Huggarn

Publicerat

Några tankar kring kaliberval eller tänkte du kanske köra vidare på 30-06? Det är ju en rätt optimal kaliber för oss som inte handladdar då det finns nästan hur många olika köpeskôtt som helst att prova......

Tänkte du nytt eller beg? Ser att du skriver "modernt", men det finns ju modernare begagnade saker än en 1600 så det är inte så mycket i fråga om vägledning...

Tänkte du bygga vidare på den eller vill du ha något som är hyfsat "klart" från början? Eller är det så att du vill ha en massa eftermarknadsprodukter att pimpa bössan med?

Har du fundering på ljuddämpare?

Önskemål om pipbytesmöjlighet?

Publicerat
  • Författare

Vill ha en komplett bössa, ska inte bygga vidare.

Men visst ljuddämpare ska man kanske tänka på :-)

30-06an har funkat bra som kaliber.

Publicerat

Tycker du ska satsa på en Tikka m65 eller en sako från samma tidsepok eller en beg tikka t3 men även Hva 1900 finns ju också att välja på. Kallas bössor alla som jag nämnt men finns ju en hel uppsjö av fina bössor så är ju bara att välja.Men Marlin gör ju även studsare i kaliber 30-06 å 308 mfl och det är ju en budget bössa ligger väl på mellan 4000-5000kr ny tror jag och tror dom heter xl7 eller nå sånt

Publicerat

Nått modernt...

Jag tycker att en Tikka T3:a tar det mesta. Lätt, smäcker, snabb att repetera, pålitlig, skjuter bra, enkelt kikarmontage...

Finns i flertal varianter och kalibrar efter tycke och smak. Numera eftermarknadsdelar i form av stockar, mag och underbeslag. Vanlig på beg-marknaden..

Bild på min senaste kompis...

post-698-0-99068100-1334048644_thumb.jpg

mvh/Må

Publicerat

Nått modernt...

Jag tycker att en Tikka T3:a tar det mesta. Lätt, smäcker, snabb att repetera, pålitlig, skjuter bra, enkelt kikarmontage...

Finns i flertal varianter och kalibrar efter tycke och smak. Numera eftermarknadsdelar i form av stockar, mag och underbeslag. Vanlig på beg-marknaden..

Bild på min senaste kompis...

post-698-0-99068100-1334048644_thumb.jpg

mvh/Må

Håller med BigJim Och sen måste ju t3 laminat stainless vara en av dom snyggaste i t3 modellerna :D

Publicerat

T3 säger jag också om man vill göra det enkelt. Kommer det en beg till bra pris så tänk inte modell och kaliber utan knip den.:-) Sånt går att ordna i efterhand om det verkligen stör en.

Jag har väntat ut beg custom-byggen för att få tag på mina båda Remington vilket är en annan väg att gå.

Publicerat

Såg på forumrobsoft att det var nån som skulle sälja sin t3 lite ss 308w med optilock vx1 3-9x40 för 9000kr