Publicerat April 11, 201214 yr Tjenna alla hunters:) Ville bara se om någon kan varför min garmin krabbar. Det är så att när jag har startat handenheten och med 2 dc30 och det funkar bra. Sen så försvinner hunden och blir ett frågetecken men den rör sigg ändå och sen kommer hundsymbolen igen:/ Frågan är vad det kan vara? Tyvärr köpte jag denna privat så har ingen garanti och vad skulle det kosta tror ni om det går att laga? Tackar på förhand för svar:)
Publicerat April 11, 201214 yr Tjenna alla hunters:) Ville bara se om någon kan varför min garmin krabbar. Det är så att när jag har startat handenheten och med 2 dc30 och det funkar bra. Sen så försvinner hunden och blir ett frågetecken men den rör sigg ändå och sen kommer hundsymbolen igen:/ Frågan är vad det kan vara? Tyvärr köpte jag denna privat så har ingen garanti och vad skulle det kosta tror ni om det går att laga? Tackar på förhand för svar:) Det är halsbandet som tappar gps-mottagningen.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Kan vara mjukvara som inte är uppdaterad Har kollat om det fanns någon ny uppdatering förra veckan och det fanns inte tyvärr.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Det är halsbandet som tappar gps-mottagningen. Vad kan det bero på då? Är det inne i anntennen som den har gått sönder? Sen om hundarna är stilla ibland så rör sig dom ändå i gps:en och dom kan nästan sticka iväg 200m någongång fast hundarna är hos mig:/ Mvh
Publicerat April 12, 201214 yr Har kollat om det fanns någon ny uppdatering förra veckan och det fanns inte tyvärr. Jag skulle prova att köra den senaste uppdateringen igen. Brukar hjälpa.
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Har du även uppdaterat halsbanden och inte bara handenheten? Båda halsbanden är uppdaterade också så förstår inte vad det kan vara:/
Publicerat April 18, 201214 yr Författare Så blev det åt mig med nya uppdateringen..... Jasså:/ Vad har du gjort åt det eller du har fortfarande samma problem? Sen brukar kompassen strula ibland med. Den hänger sig sen måste man kalablisera om den.
Publicerat April 18, 201214 yr Andra gången jag va ut verkade den fungera som den skulle, ingen aning vad som va fel första gången men jag blev ordentligt lurad först
Publicerat April 20, 201214 yr Författare Återigen!!! Det är halsbandet som tappar satellitmottagningen. Men jag tycker inte att båda två ska gra det för den andra har jag knappt använt.
Publicerat April 21, 201214 yr Vilken uppdatering har du i enheten och i halsbandet? Har du så du kan prova om andra ser hunden eller om du kan se andras hundar!
Publicerat April 24, 201214 yr Författare Vilken uppdatering har du i enheten och i halsbandet? Har du så du kan prova om andra ser hunden eller om du kan se andras hundar! Som jaf vet har jag nog både och för dom kan se mig och jag se deras.
Publicerat April 27, 201214 yr Kolla så gps kontakten i hundhalsbanden sitter i.mina har gått sönder flera gånger..
Publicerat April 27, 201214 yr Kolla antennfästet på halsbandet, mitt va av och då funka det ibland och rätt som det va försvann det och ibland visade det att hunn kunde vara flera hundra meter bort när hon satt brevid i kopplet
Publicerat April 28, 201214 yr Författare Kolla antennfästet på halsbandet, mitt va av och då funka det ibland och rätt som det va försvann det och ibland visade det att hunn kunde vara flera hundra meter bort när hon satt brevid i kopplet OKej ska kolla det:) men hur svårt är det och se detta?
Publicerat Maj 1, 201214 yr âr inte svårt alls, ta loss sändaren från halsbandet och se... Är väl bara en plastbit som ska bort tror ja, sedan sitter det en gummiplutt över skruven till antennen, lätt som en plätt för oss som inte är tekniker med OBS du behöver inte öppna hela sändaren
Publicerat Maj 1, 201214 yr Om jag fattat rätt så har du problem med två halsband? Låter lite långsökt att sladdarna på båda skulle hoppa ur samtidigt. Jag skulle prova att köra senaste uppdateringen igen.
Publicerat Maj 1, 201214 yr Hade lite problem med mitt dc40 i början, tappade ofta GPS-kontakten. Körde om senaste uppdateringen och sen har det funkat perfekt.