Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sitka gear

Featured Replies

Publicerat

Har någon provat Sitka Gear´s kläder och vet hur de är i storlekarna? Kände på dem i USA och ångrar som en hund att jag inte köpte dem när jag var där. De har underbara smygkläder som andas otroligt bra och även tysta och lätta regnkläder (och allt där i mellan). Verkar som de har modeller som faktiskt är bredare/vidare över axlarna och bröstet än över magen. Fanns en stund i Sverige men ingen tar hem dem nu. Funderar på att skicka efter från US.

www.sitkagear.com

Publicerat

Jackan jag testa var ruggig fin, läser man texterna är det få kläder som matchar priset med den kvalitén..Har själv Rivers west som är underbara och riktigt bra,utom att jag hatar camoflage.

Publicerat
  • Författare

Camoflage är ok och i alla fall funtionellt tycker jag. Jag har okså ett ställ av Rivers West men är inte helt nöjd. Inga sömmar är tejpade så det regnar rakt in i mina kläder. Dessutom är membranet helt vattentätt så om man rör sig det minsta i dem så är i alla fall jag sju blöt av svett. Det är det billigaste stället jag har så ev kanallt bero på det. Storleken på jackan är lite av ett skämt eftersom jag faktiskt får in ryggsäcken under jackan trotts att armarna är för korta. Det stämmer inte riktigt. Hade nog varit ok om jag varit 15 cm kortare och vägt 50 kg mer. Ju mer jag tänker på vad jag har ju mer sugen blir jag på att handla nytt :D

Publicerat

Du är väl då v1.0 av människan med så långa armar :P;) Men har hundförar jackan med byxor och dessa är då helt vatten jannade..eider jackan var nog varmaste laget..men som sagt tror jag steget upp är stika gear då inget på svenska marknaden är nära dessa,large passar mig bra iaf,är mellan medium och large vanligt fall 75kg/180cm samt 34cm slak :blink:

Publicerat
  • Författare

Tror att det är lite både och. Jackan har korta armar och jag har långa. Många års klättring har kanske dragit ut dem... Ett annat problem är faktiskt stora lår och breda höfter efter mycket telemark och slalom men inte speciellt långa ben. L/XL i midjan och låren men bara M på längden. Såg att Sitka har flera modeller i lång och kort. Låter genomtänkt för en uddakropp.

Publicerat

okej,fanatic jackan kommer jag beställa hem nu,passar fint för en vänster skytt