Publicerat April 19, 201214 yr Jaha, nu är det hemma. Docter sight3 blev det till drillingen. Super nöjd än så länge iaf. Nu är set bara montering kvar. Är det någon som vet om spången går att borra i? Eller är den härdad. Kan kolla imorgon på jobbet om den är det, har lite funderingar om hur fästplattan skall fästas i spången. Har någon förslag på detta? Tips och idéer kan man aldrig få för mycket av.
Publicerat April 19, 201214 yr Författare Svetsa nja ingen bra metod tycker jag. Hårdlödning ja ett alternativ. Men går det att borra?
Publicerat April 19, 201214 yr Nope, inte på något bra sätt, MAKnetic fästena från MAK å andra sidan förefaller vara helt perfekta för din tänkta användning. Googla det. /Christian
Publicerat April 19, 201214 yr Författare Har tittat på det men går ej. Hade varit perfekt om inte det var en vinkel på spången. Den lutar om du förstår vad jag menar. Smal upptill sedan bredare nertill.
Publicerat April 19, 201214 yr Nu har du inte skrivit vilken drilling det är frågan om men typiskt sätt är spången bara en tunn plåt, som inte är konstruerad för att ta belastning på det sättet som du vill. En platta för vridmontage skulle vara det som är snyggast, mest ändamålsenligt men du kanske inte vill ta den kostnaden, förståligt. En drilling med borrad spång är för mig i princip värdelös, min gamla drilling var smeden tvungen att löda om hela spången på vid montage av hak, det kostade rejält kan jag säga. Så med det sagt, borra inte före det att du utforskat alla andra lösningar, därtill hör att släpper spången så skjuter pangen piss illa i varje fall med monterad optik som då sitter lös. /Christian
Publicerat April 19, 201214 yr Författare Får kolla runt lite på alternativ, men bra att det kan diskuteras iaf. Handlar om en Merkel Lützen -84
Publicerat April 22, 201214 yr Författare Mmm nu är det monterat. Fräste till ett fäste, fäst med två m3 skruv sitter som gjutet. Bara inskjutning kvar.