Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Integrerade benstöd.

Featured Replies

Publicerat

Satt och funderade på om det går att få till integrerade benstöd på en blaser..? Kan ju vara bra av ha ibland, men inte tillräckligt ofta för att jag ska släpa runt på ett par vanliga...

Publicerat

Ta patent på lösningen :P

Tyckte det var en trevlig lösning att slippa se och fippla med benstöden och bara en knapptryckning ifrån att ändå ha dem ;)

Publicerat
  • Författare

Har sparkat iväg bollen till en kompis som är rätt händig... Tanken för att få till det på en blaser är att göra dom i ett material som tillåter att dom blir extremt tunna och ändå håller. Gillar inte vanliga benstöd eftersom dom aldrig finns med i ryggsäcken och vill inte ha ett rembygelfäste mellan fingrarna när jag skjuter heller. Förhoppningen var att någon redan hittat ett fungerande koncept... :-)

Publicerat

steyr-mannlicher scout har integrerade benstöd i framstocken tyvärr så är dom fasta i längd men borde väl kunna ha i nån typ av förlängare om man gör egna dock så är vär pivoten svårt att få till

Publicerat

Nu vet jag inte hur mycket material man har att leka med i förstocken på en bläjser men fräser man ett längsgående spår på varje sida de kan fällas in hyfsat och sen anväder benstöd av solid aluminium för att hålla vikten nere borde det inte vara så svårt.

Problemet blir att fixa fötterna på benstöden men de kan också vara vikbara och fällas in eller tillåtas att sticka ut en bit.

Nu har man ett par benstöd som dessvärre fälls ut åt "fel" håll och man får problem med att låsa dem men det löser man nog på en timme eller två i en mekanisk verkstad.

Lösningen som Steyr har gjort gillar jag inte alls och det är också fult som stryk... Men det kanske funkar i praktiken, det vet jag inte.

Lycka till!

Publicerat
  • Författare

Tror det enklaste vore stöd i form som en flygplansvinge, borde gå att ersätta greppytorna på blasern med tunna "vingar" i aluminium..? Har man väl fått till det ska det inte vara några problem att göra lösa förlängare som inte väger eller tar plats i säcken... Killen som kollar på det har bl a byggt ett fungerande snabbfäste till sin kombi så det finns hopp bara stocken tillåter det... :-)