Publicerat Mars 7, 200521 yr Nå pojkar ! Hur var det i Vuogga ? Är ju nyfiken.Seger var är bilderna ??
Publicerat Mars 7, 200521 yr Tog drygt 100 bilder så det lär nog komma några Resan var väldigt trevlig speciellt med lördagens kanonväder, Ca 0 grader, strålande sol och vindstilla på ca 1000 m höjd. Hur ofta är det vindstilla på fjället...jo kanske 2 dagar per år :- Riptillgången varierade kraftigt mellan de tre områden vi jagade på, så det blev 18 fjällripor till slut. Några andra saker jag kommer att minnas är järven som jag stötte från sin daglega på en varm solig klippa. Jag såg den tyvärr aldrig, men väl järvens flyktväg som avslöjades av uppskrämda ripor. Eller älgen som jag pratade med och fick ta några kort på ( Varför hade man inte mer zoom på kameran ). Jag förklarade att han skulle ta det lungt för jag ville han inget illa och det gjorde han, den lilla älgtjuren stod på samma fläck i säkert tre timmar ;D Eller bergsklättringen med livet som insatts då laviner och snedtramp kunde gå riktigt illa....men det var värt några ripor iaf 8) Eller ...........
Publicerat Mars 7, 200521 yr ....eller de trevliga jägarna som du träffade på kvällen.. ..som bjöd med er på tippenjakt i vår... :-*
Publicerat Mars 7, 200521 yr ....eller de trevliga jägarna som du träffade på kvällen.. ..som bjöd med er på tippenjakt i vår... :-* Ja det var trevligt och det kommer att bli skoj med en fika på Bodentippen
Publicerat Mars 7, 200521 yr Ni verkar ju haft det trevligt,misstänker att alkohol var inblandat i tippjakten ;D Packar själv för fullt,på väg till Sitojaure..
Publicerat Mars 8, 200521 yr Ni verkar ju haft det trevligt,misstänker att alkohol var inblandat i tippjakten ;DPackar själv för fullt,på väg till Sitojaure.. Nope, aldrig sprit och jakt tillsammans! Efteråt kan det dock vara gott med ett glas vin.
Publicerat Mars 16, 200521 yr Nå pojkar ! Hur var det i Vuogga ? Är ju nyfiken.Seger var är bilderna ?? Nu har våran gode Mats laggt upp bilderna snyggt och prydligt i galleriet på förstasidan. Varsågoda http://www.jaktsidan.se/galleri/ripa05/index.shtml
Publicerat Mars 17, 200521 yr Sköna bilder i Galleriet, Seger! Känns som om nästa tur dit upp finns i tankarna redan..
Publicerat Mars 17, 200521 yr Man blir sååååå sugen, Niak härliga bilder där med, får man fråga var du var mera exakt. (för vi har väl inga hemligheter på jaktsidan...)
Publicerat Mars 17, 200521 yr Författare Fina bilder Seger!!! Abstinensen är svår men vad ska man göra ? Kanske åka till Finland, där pågår ripjakten till den 31/3.Å du Hallen! Man får fråga ,men om man sen får nått svar : ::)Du får nog kidnappa min GPS...
Publicerat Mars 18, 200521 yr Skit...jag förstod att du var rädd om den. Men du kanske råkar ha vägarna förbi Mårdsel någongång ;D Dåkan du ju titta in i min stuga där, så kan vi dricka kaffe och ta en whisky, sedan kan vi diskutera jaktmarker. Med ett litet utbyte kan jag ta med dig på spännande jakt vid stugan. ;D
Publicerat Mars 18, 200521 yr Författare Nu börjar det låta.En sådan inbjudan kan man väl inte säga nej till.Efter två whiskeypinnar avslöjar jag troligen alla mina "hemliga" ställen. ;D
Publicerat Mars 18, 200521 yr Jag kan nog bjuda på någon mer men då blir du väl odräglig och börjar skryta också. Kom du bara förbi så kan vi sitta och skrocka.
Publicerat Juni 4, 200521 yr ojoj, lite sugen man blir!!! i höst skall nog en 22a införskaffas och i vår blir det nog en resa upp till fjällen, både för att jaga och så måste man ju leka av sig med skotern 8)