Publicerat April 24, 201214 yr Godag ! Djävulen slog i mig igen för ett tag sen när jag provade sauer 303 xt ! sagt o gjort sålde kombin och väntar fortfarande att killen ska få pappren på den så jag får loss pengarna och en plats i skåpet, har ju en ny sauer 303 xt som ligger och väntar på frankonia i tyskland bössan ska användas framförallt som hundförar vapen och pass vapen då och då . piplängd 51 cm kaliber 9,3/62 detta året kommer jag köra med öppna riktmedel därefter blir det något sikte är det tänkt. sauern har ju ypperliga riktmedel så dom duger gott, tyvärr måste kolven kortas 30mm direkt när den anländer dom är ju långa. nästa år kommer det kompleteras med kolvkam samt korta pipan till 46cm och främre rembygelfäste ska flyttas upp till mynningen. och ja jag vet nya 303 hardwood ser ut så men den kostar nästan dubbelt upp !
Publicerat April 24, 201214 yr Tror det kommer bli riktigt bra, ser framemot att få prova den. Har du hittat någon bra kula till den?
Publicerat April 24, 201214 yr Författare Nossler accubond 250grs blir det efter mkt funderingar ! det är nog den kula som liknar swift sciroccon2 mest . vill helst inte ha genomskott eller splitter ....
Publicerat Januari 4, 201313 yr jag är också riktigt sugen på en sauer 303 hardwood! men får nog vänta till garderoben och plånboken tillåter hittade ett bra test på den för den som vill läsa http://www.vapen.org/sauer-303-hardwood/ mvh simme
Publicerat Januari 13, 201313 yr VILDGRIS: Hur gick det med bössan? Har du kapat pipa och kolv? Vilken totallängd är du ute efter? Mvh Rickard
Publicerat Januari 13, 201313 yr Hur är träffbilden på denna jämfört med en XT samt vanliga 303S? Har bestämt mig för att byta ut min S mot en 303a med syntetkolv, är dock villrådig i vilken av modellerna jag skall köpa..?