Publicerat April 24, 201213 yr Har själv provat ett som z-aim säljer som heter "long distance call" lite i vinter, både för att dra igång en ny åtel och enbart medlet för att se hurpass d verkligen funka. Utan åtel fick jag bild på en nyfiken järv efter drygt ett dygn, fick dock lov att ta hem kameran direkt igen eftersom både snö och väg försvann... Med åtel fick jag känslan att räven hittade den snabbare än normalt, och faktiskt kom onödigt långt bortifrån... (dom hade den dåliga smaken att gå tillbaka dit dom kom ifrån så hundarna fick upp där man inte hade jakträtt...) Har någon annan testat nåt som verkar funka.?
Publicerat April 24, 201213 yr Har själv provat ett som z-aim säljer som heter "long distance call" lite i vinter, både för att dra igång en ny åtel och enbart medlet för att se hurpass d verkligen funka. Utan åtel fick jag bild på en nyfiken järv efter drygt ett dygn, fick dock lov att ta hem kameran direkt igen eftersom både snö och väg försvann... Med åtel fick jag känslan att räven hittade den snabbare än normalt, och faktiskt kom onödigt långt bortifrån... (dom hade den dåliga smaken att gå tillbaka dit dom kom ifrån så hundarna fick upp där man inte hade jakträtt...) Har någon annan testat nåt som verkar funka.? Har inte provat själv. Men vet en kille som köpte något lockmedel från Z-aim, samma ? Han sköt två rävar från balkongen samma kväll han lade ut det.
Publicerat April 24, 201213 yr Jag har provat Hawbaker till både Räv och Grävling men kan inte påstå att den gjort någon skillnad. En katt gick i fällan ganska snart efter men ingen räv eller grävling. Jag har dessutom smort in en pinne och langat ut på rävtäta platser men har väl inte följt upp det tillräckligt noggrant för ett omdöme där. Min nya tunnelfälla blev insmord igår men där är det svårt att ge ett rättvist betyg ny fälla som inte är gillrad kan ju vara en räv motorväg men det troliga är väl att de håller sig borta ett år framåt minst
Publicerat April 25, 201213 yr Är det nån som har provat lockmedel till mink? eller ni kanske bara diskuterar lockmedel till räv? Mvh
Publicerat April 25, 201213 yr Författare Det jag har lockar iaf till sej järv och mård, så jag skulle bli förvånad om inte minken oxå gillar det. :-)
Publicerat April 26, 201213 yr Det jag har lockar iaf till sej järv och mård, så jag skulle bli förvånad om inte minken oxå gillar det. :-) Okej
Publicerat April 27, 201213 yr är det värt att köpa lockmedel? MVH Vet ej!! Men det hade varit kul om det var det Det sägs ju att Surströmming ska vara det bästa så man får väl tappa ur spad ur en burk och hälla på en sprayflaska! En gammal nässprayflaska hade kanske varit bra att fylla och ha liggande vid fällan för påfyllning då och då. Förväxla den inte med riktiga varan bara :lol: