Publicerat April 24, 201214 yr Hej! Den här tråden gäller väl främst ålänningar men snart är det första maj! Skåror byggda, Bössan isärtagen och ren gjord, En ask patroner inhandlat och vettarna är i ordning. Jag kommer att jaga i den nordvästra skärgården och kanske på allmäningarna: Hönskobbarna, Båkenskär, Öster-väster sten och stengrundet. TAGGA! Det här är min absoluta favorit jakt. Kan inte tänka mig något bättre än att sitta i skåran en morgon i maj och se naturen vakna. Sedan är ju guding så himla gott också att det gör ju saken bättre också. Iår får vi skjuta 2 gudingar per dag och det får man väl vara nöjd med. Mvh
Publicerat April 25, 201214 yr Låter för jädra mysigt, har ni alfågel och nå mer fågel som är lovligt ?
Publicerat April 25, 201214 yr Författare Alfågel får vi inte jaga iår för dom minskat och de har dom nog faktiskt. Såg 2 par när det brukar va hundratals i helgen Förbannade oljeutsläpp!
Publicerat April 25, 201214 yr Har bara gudingar i år 2 stycken om dan per jägare :b 20 dagars jakt alltså 20x2 så jag e nog nöjd!