Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad tror ni?

Featured Replies

Publicerat

här är ett blad jag gjort nyss.

vad tror ni?

kan jag sälja den till en älgjägare eller är det förkort blad.

har en förfrågan men jag vet inte.

lilljakt1.jpg

lilljakt2.jpg

tacksam för ärliga svar

tommy

Publicerat

Tycker det ser ut som en ultimat allround kniv, förstår inte dessa långa smala eller stor ahuggare.. EN lite smida som gör det man vill att den skalla göra. Go for it.. my 5C

Publicerat

Jag är helt ok med ett kortare blad när man tar ur en älg men när det kommer till att flå, då vill jag ha långa svagt böjda blad så man kan skära med långa skär.

Ett långt blad håller även skärpan längre tycker jag men jag har tagit ur många älgar med min Paul Strande kniv och det bladet är kortare än ditt!

I slutändan är det upp till användarens preferens!

Publicerat

Trevlig liten kniv, utmärkt till urtagning, man har väl ändå alltid med sig flera knivar med var sitt användningsområde?

När det gäller urtagning så har jag en kniv till det med kort blad och mycket brant eggvinkel, den håller skärpan väldigt bra men används endast till urtagning.

Publicerat

Jag ställer in mej i ledet, och tycker att den passar bra till att ta ur med, men även som en EDC.

Seved

Publicerat

Jag är helt ok med ett kortare blad när man tar ur en älg men när det kommer till att flå, då vill jag ha långa svagt böjda blad så man kan skära med långa skär.

Min flå kniv har extrem kort blad, men den är bara att låta följa skinnet så gör den sitt jobb. Lite av ULO tanker på den när en kompis gjorde bladet ur ett kall cirkelsågsblad för metall. Den blir aldrig slö kan jag nämna!!

post-6360-0-48227100-1335554739_thumb.jppost-6360-0-46978500-1335554747_thumb.jp

Publicerat

Hade själv velat ha ett blad som inte går förbi pekfingret om man håller kniven i handen och lägger fingret över ryggen på bladet. :-)