Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kamera till halvautomaten

Featured Replies

Publicerat

Hej jag undrar om det är någon som har något tips på kamera till hagelsprutan inför kommande fågel säsong?? vad tex kör dom med de som gör filmer??! :blink:

Publicerat

Tipset är till att börja med att INTE montera kameran på bössna.. Fuckar upp skyttet och framför allt, vid varje skott får du vibrationer i kameran som förstör skärpan. Dessutom får du massa jobba ljud på film från bössan. Jag monterade kameran på hörselskyddet och tycker nog det funkar rätt ok.. Kolla Svenska Jägareförbundets hemsida, där finns bland filmerna ett klipp som heter "Kråkklippet".. Roger som gjort det har en kamera av märket Drift. Tycker det ser helt ok ut..

Finns fler kameror, Go Pro och ytterligare några.. se till att du får kolla "riktiga" klipp dvs klipp som gjorts av amatörer typ. Reklamfilmerna som tex Drift gjort tror jag inte ett ögonblick på, de är tillfixade på något sätt. Det du ska kolla efter är hur stora fåglarna är i skotten, sett ngr klipp på youtube där fåglarna knappt syns över huvudtaget när det skjuts och det är astråkgit.

Så välj kamera med omsorg, montera inte på bössan.

Mvh!

Publicerat

Handlade hem en go PRO hero 2 igår. Ska monteras på huvudet, då jag scannat tuben på filmklipp, som hoppen säger sätt inte på bössan man missar så mkt och får se alldeles för mkt moln och mossa:)

Publicerat

Ska köra ngn raid så fort jag kan när jag kommer hem från semestern och använda kameran så kan jag lägga in ngr klipp här. Kört en gång men då hade jag monterat kameran fel så allt vart upp och ned :blink: Konstaterade dock att jag inte tappade skärpa i skotten och en trut jag sköt på lite håll syntes ok, inte bra men ok. Sköt en kråka på kanonhåll och den blev fin..men upp och ned som sagt.

Sen undrar jag lite över en grej, frågan är om man inte skulle ha väntat något lite längre att köpa kamera? Tror utvecklingen går rätt fort, de kameror som finns idag..eller de jag sett iaf.. är egentligen rätt usla. Det bästa hade varit om man kunnat lista ut ngt bra sätt att montera en vanlig kamera på hörselskyddet. Men gör man det så måste man rodda lite tror jag med fästet så man får centrum av bilden lite snett upp åt vänster för för högerskyttar. Det blir knepigt men jag tror det går, tycker man får med riktigt mycket himmel när man bara monterar kameran i framkant på skyddet där man står. Den vanliga kameran är vida överlägsen de här kompaktkamerorna. Sen undrar jag lite, mot bakgrund av ovan, om man verkligen behöver den här "fisheye" funktionen?

Skit samma, ska prova vidare med min kamera när jag kommer hem. En grej som jag lärde mej iaf är att när man väl slagit på den och filmar så får man inte röra huvudet speciellt fort, då hänger kameran inte med och filmen blir hackig.. detta trots 60 fps.. Har en massa att lära avseende detta!

Men får man till det så är det förbaskat kul att ha dessa klipp!

Mvh!

Publicerat

Hej jag undrar om det är någon som har något tips på kamera till hagelsprutan inför kommande fågel säsong?? vad tex kör dom med de som gör filmer??! :blink:

Tipset är till att börja med att INTE montera kameran på bössna.. Fuckar upp skyttet och framför allt, vid varje skott får du vibrationer i kameran som förstör skärpan. Dessutom får du massa jobba ljud på film från bössan.

Så välj kamera med omsorg, montera inte på bössan.

Mvh!

Mitt tips är att montera på bössan. En ordentlig HD-kamera med minneskort. Vill man ha skapligt så glömmer man alla Drift och dylika tingestar. Kan inte neka att du får en massa vikt på bössan, men helt klart så ede skjutbart enligt mig, passar dock kanske inte alla förstås. Men ljudet och kvaliten på bild slår nog allt som heter actionkameror.

Publicerat

Publicerat

Publicerat
kuvakulmat.jpg
Publicerat
berettapipkamera.jpg
Publicerat

tips köpa av keybone som säljer någon för bra kurs.

Publicerat

Jag håller helt å hållet med FinHunter.

• 2 months later...
Publicerat

berettapipkamera.jpg

Bra film! Vad heter fästet på bilden och var får man tag på det?

Publicerat

Bra film! Vad heter fästet på bilden och var får man tag på det?

Kolla Trampet.se, heter väl Rak´d up nuförtiden. Min står det Deerridge på

Publicerat

Kolla Trampet.se, heter väl Rak´d up nuförtiden. Min står det Deerridge på

Okej tack så mycket! Får ta mig en titt på det :)