Publicerat Maj 4, 201214 yr Nu är det snart dags att bestämme sej då... Har för tillfället 1 plott, tik 8 år, duktig björnhund som funkar ensam även på elaka björnar, inte mycket att hänga i granen på räv/lo... 1foxhound,hane 7 år, grytar räv och träar katt, stannar till domedagen vid gryt, men ingen succé på björn. 1 foxhound, tik 8 år, bra räv/lo och har skött sej bra på björn. 1 ung foxhane, mycket lovande... Till hösten vill jag såklart satsa hårt på den unga hunden, plus att tiken får valpar nästa vecka och jag KAN bara inte låta bli att spara en, tror stenhårt på den parningen... Alltså har jag för många hundar... Det lutar åt att försöka låna ut den äldre hanen till någon med grythund som saknar stövare... Ja ja, antar jag bara vill vädra tankarna lite...
Publicerat Maj 4, 201214 yr Skulle nog veta av en som nog är intresserad och kan utbyta trevliga stunder för dina andra hundar även..Alltid svårt hålla igång flera hundar och inte tappa max ur en som behöver mer tid..Du skulle haft en finne så hade du sluppit ha så många
Publicerat Maj 4, 201214 yr Författare Pm'a eller ring mej i morgon, hände en liten grej idag som stärkte min tro på dom valparna som kommer ytterligare... ;-) Hade tidigare behov av många hundar, jobbat bara 1 vecka i månaden tex... Men jag har två barn som växer, tiden krymper och åldersfördelningen på hundarna är helt fel...
Publicerat Maj 5, 201214 yr Spara en du de blir nog bra men du ska hålla dom hemma och inte ta hem nå skräp;)Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2