Publicerat Maj 5, 201214 yr Hej alla! Jag skulle vilja veta om någon planerar/vet någon som planerar parning på dokumenterat duktiga grislaikor? Är i planeringsstadiet inför våren 2013. Här gärna av Er! Tacksam för all hjälp jag kan få! RG
Publicerat Maj 5, 201214 yr Öst eller väst? Men de flesta bra parningarna brukar komma upp på klubbsidan. Men kontakta avelsrådet så har de kanske koll på planerade parningar.
Publicerat Maj 5, 201214 yr Författare Östlaikan är väl lite större i kroppen, annars tycker jag att föräldradjuren verkar vara viktigare än Öst eller Väst. Jag har dålig koll på skillnader mellan raserna.. Allt gott!
Publicerat Maj 5, 201214 yr Är ju som alltid när det gäller hundar att det gäller att kolla noga hur föräldrarna funkar. Sen är det ju så att väst är ju en mindre ras och det är mycket svårare att hitta något vettigt där. (men det finns) Själv tycker jag många öst (framförallt hanar) är lite för stora för att va det optimala på gris.
Publicerat Maj 5, 201214 yr Författare Tur att det ska vara en tik i så fall...får väl titta efter några bra östlinjer.
Publicerat Maj 7, 201214 yr Finns ingen anledning att inte gå via avelsförmedligen. Håller med om att inom öst i alla fall så är OFTA tikarna vettigare som rena jakthundar, hannarna är ibland FÖR självständiga och kompromisslösa. Som eftersökshundar är de dock ofta lite vassare.
Publicerat Juli 29, 201213 yr Kolla med avelsrådet på Laikaklubben såg att det inte var några upplagda nu, men du kan ju få tips om bra uppfödare som du kontaktar redan nu!