Publicerat Maj 29, 200620 yr Pratade med polisen idag. Funderar på ett enhandsvapen för avlivning. Eftersom jag ä pistolskytt och har licens redan för pistol och revolver så ska man enligt fappen kunna få på flerskotts. Polisen däremot att det måste vara i kaliber 22.lr. Stämmer detta? jag hade tänkt söka på min 357 och skjuta med mjukt laddade 38 special. I Fappen står det ingenting att det måste vara en 22lr. någon som vet?
Publicerat Maj 29, 200620 yr Sök, söderut finns det flera som har licens på 357, 9mm, osv.....men visst Fappen rekomenderar 22LR, så det är upp till varje handläggare att tolka till det som passar för dagen. Se till att ha en bra motivering till behovet samt att du inte vill ha mera vapen (men det vill man väl?) än du redan har. Har du licens på en 22LR auto så sök för avlivning på den, det borde fungera tycker jag.
Publicerat Maj 30, 200620 yr Jo ofta kan det vara svårt att motivera en kraftigare kaliber ....men du har ju en motivering....att inte behöva skaffa ett till vapen.