Publicerat Maj 6, 201214 yr Nu har jag bestämt mig för att beställa ny bössa imorgon! Det blir en Browning X-bolt, 308. Tänker sälja bort min nuvarande Varberger 717, 6,5x55 samt Winchester m670´n 30-06. Känns som att en 308 passar utmärkt som allroundkaliber för den jakten jag utövar. Främst älg, rådjur och räv. På bössan ska jag sätta en Nikon Monarch 2,5-10x50, så tror jag det räcker med en pang! Längtar nåt så fruktansvärt till bössan kommer och jag får klämma på henne.
Publicerat Maj 6, 201214 yr Författare Jag vet... Känns lika surt som det kändes att se skotern åka från gårn på en släpvagn imorse... Men det känns överflödigt att ha flera klass 1:or... Å speciellt känns det mest skonsamt för plånboken! Dock är det en kompis som köper Varbergern, så jag kommer nog få känna lite på henne också emellanåt
Publicerat Maj 7, 201214 yr Bra val, har likadan uppsättning själv och är riktigt nöjd, tycker kikaren är klockren ( även fast min varit inne på reparation pga ett fabrikationsfel)!
Publicerat Maj 7, 201214 yr Det är nog flera med mig som iofs anser att det kan vara bra att ha minst två klass 1:or, det händer saker med vapen när man minst vill det och det är sällan roligt. Men utöver det kul med omväxling och det är en fin kombo du har valt att bruka. /Christian
Publicerat Maj 7, 201214 yr Författare Jo, visst är det så att det kan vara bra att ha två, men 30-06:an är ännu inte såld Vem vet, vid skatteåterbäringen kanske man kan unna sig att ha kvar den me Men som sagt, längtar ihjäl mig tills jag får den, vilket tydligen ska vara på fredag! Butiken jag beställt från hjälper även till med Break in, och en kompis som jobbar där erbjöd sig att hänga med en helgdag och göra det... Livet leker!!
Publicerat Maj 11, 201214 yr Jag vet... Känns lika surt som det kändes att se skotern åka från gårn på en släpvagn imorse... Men det känns överflödigt att ha flera klass 1:or... Å speciellt känns det mest skonsamt för plånboken! Dock är det en kompis som köper Varbergern, så jag kommer nog få känna lite på henne också emellanåt Hej. Får man fråga vad du får för din Varberg? Är lite nyfiken då jag har en likadan och funderar på att sälja den men vill veta lite begpriser så jag inte blir lurad. Har sett vapen för runt 5000:-. Köpte den ny för ca. 17-18 år sedan och den är så gott som ny, har tyvärr inte kunnat använda den så mycket. Tack på förhand.
Publicerat Maj 11, 201214 yr Författare Hej! Jag sålde den för 4500... Tyckte de va lagom, för de e jävulskt bra bössor =)
Publicerat Maj 11, 201214 yr Hej. Får man fråga vad du får för din Varberg? Är lite nyfiken då jag har en likadan och funderar på att sälja den men vill veta lite begpriser så jag inte blir lurad. Har sett vapen för runt 5000:-. Köpte den ny för ca. 17-18 år sedan och den är så gott som ny, har tyvärr inte kunnat använda den så mycket. Tack på förhand. köpte min för ca 3-4 år sen 6500 tror jag att jag gav för den!
Publicerat Juni 5, 201214 yr Författare Nu äntligen är hon hemma, kikarn monterad och grovriktad! Blir break-in imorrn kväll, sen är allt klart! Så jävlla kul!! =)