Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

DN Debatt

Featured Replies

Publicerat

Hej,

jag bara undrar om DN tagit kontakt med någon från jägareförbundet innan de publicerade en helsida på DN debatt (5/5), där en känd ekobrottsling och bedragare drar paralleller mellan SJF och Nazityskland?

Författaren är förvisso inte så trovärdig, men det är likväl tragiskt att han får uttrycka sig helt oemotsagd i ett så brett forum.

Publicerat

Nej, vi har inte blivit kontaktade innan. Det skulle också förvåna mig om vi får möjligheten att få in en replik. DN´s ledar- och debattredaktion är inte kända för att vilja vara objektiva eller korrekta i jaktfrågor...

Publicerat
  • Författare

Tråkigt, men det var väl vad jag misstänkte.

Publicerat

klanten har ju redan gett svar

kanske dags att göra som alla andra oseriösa gör och dra upp hans "lilla" fiffel som han är dömd för inte för att man ska sänka sej till deras nivå men det börjar kännas som att det det enda rätta

Publicerat

Vi går nu in i den absolut känsligaste fasen av rovdjurspolitiken någonsin. En ny rovdjursproposition ska skrivas till hösten och vi har såväl en rovdjursutredning som förvaltningsplan för varg att hantera politiskt. Tror du då det är en slump att Jesus vill dra ned oss på träsknivå i debatten och utbyta nazistargument? Självklart inte. Jesus är bara en utsänd uppviglare med syftet att göra oss skitarga, politiskt inkorrekta och oattraktiva att samarbeta med för politiker...

Publicerat

Mmm tror jag kan stämma ytterst väl men rimligen borde ni ha hyggligt upparbetade kontakter som ser förbi detta debacel? Vem kan på allvar surna till på någon som försvarar sig efter att ha blivit kallad nazistförening eller vad det var han vomerade ur sig? Köper helt klart att situationen är känslig utan tvekan men att inte bemöta det mer stringent, vad sänder det för signaler till politikerna? Jägarna kan man ösa på vilken skit som helst, det är riskfritt?

Nej nu överdriver jag en smula helt klart men någon rim och reson måste det väl ändå finnas? Jag har förövrigt ivrigt uppmuntrat vår gemensamma vän i Solna att skicka in, hoppas han gör det. Såg att de publicerat en grej idag igen denna gång anti varg, verkar som de håller på att kratta manegen för något...?

Mvh!

Publicerat

Vi har nog inget att oroa oss för, det allmänna uppdraget ifrågasätts ständigt och har utretts massor av gånger. Senast faktiskt idag av eftersöksbojkottarna:

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=15222&avd1=0

Onekligen intressant att de och Jesus Alcala tycker likadant. Det kanske säger oss något?

Det detta säger oss är att debattklimatet trappas upp inför arbetet med den kommande rovdjurspropositionen i höst. Skriker man och springer upp på barrikaden nu är krutet bränt och man får antagligen inte vara med när det ska skrivas en rovdjurspolitik för framtiden. Som den enda jägarorganisation som faktiskt fortfarande har möjligheten att påverka där det betyder något får vi nog därför passa oss väldigt noga för att dras med i upptrappningen och ordkriget nu. Det kostar medlemmar på kort sikt, som tycker vi är mesiga och tysta, men på lång sikt tror jag det kommer att vara helt avgörande för vår jakts framtid. Hoppas bara jägarna inser det framåt jul...

Publicerat

Ok förstår hur du/ni resonerar.. men jag frågar mej samtidigt om det alltid ska vara så här? Det kommer alltid att finnas känsliga frågor att hantera, detta som du beskriver här ovan är på intet sätt unikt. Det finns alltid ett mer eller mindre vettigt skäl att hålla en låg profil. Konsekvensen av detta blir att jägareförbundet aldrig lär stå på barrikaderna och fläta till idioter.. Mot den bakgrunden, hur f-n ska man kunna motivera folk att lösa ett medlemsskap för 600 kronor per år? Det är många gånger i den debatten som jag VET att tex du och Gunnar är helt outstandig duktiga på som man ser medlemsnyttan, jag kunde fan inte bry mej mindre och fjantiga rabatter på grillpinnar och annat junk, jag vill se att det någon gång i bland smäller lite i sargerna. Och jag är helt övertygad om att jag på intet sätt är ensam i detta sättet att tänka.

Sen finns det en aspekt till som jag redan ältat, jag köper att man tidvis kan behöva sitta lugnt i båten men det får väl ändå finnas gränser för detta? Att bli förknippade med nazism och skit..och så köpa det, tackar! Någon mer som vill pissa på förbundet? Det stämmer inte Linkis, det går inte att motivera. Det finns ingen kontakt eller någon viktig människa som skulle lyfta på ögonbrynet om ni klappat till denna gynnare hårdare. Faktum är att jag skulle kunna tro att det kan vara precis tvärtom, att folk reagerar över att jägareförbundet inte väljer att plocka upp handsken åtminstone i vissa delar av kräkinlägget på DN.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Jag är inte direkt avundsjuk på SVFs situation där man får skit från båda håll men jag tycker att ni gör ett bra jobb. Det är ingen enkel balansgång att hålla medlemmar nöjda samtidigt som man ska vinna allmänhetens förtroende.

Trist att repliken kom in lite sent men jag tycker ändå att den var ganska bra skriven.

Publicerat

Timing är det viktigaste av allt i lobbyistbranschen. Du ska nog få se oss skicka både rallarsvingar och höra det smälla i sargen Hip, men inte just nu.

Publicerat

Säg till när jag ska köpa popcorn och hälla upp ett stort glas rött Linkis :lol:

Publicerat

Mitt stalltips är månadsskiftet augusti - spetember. Då brinner det till...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.