Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kikare som strular o återköp krav eller ej?

Featured Replies

Publicerat

köpte en Helia 8x56 av vanja på R.... testade den på 17 hmr:en men med ocentrerat riktmedel så hamnade korset för långt ut för att jag skulle trivas. sköt dock lite med den o tog fågel på ut till 130m med den lilla kal 17 bössan. tror även jag testade den på 22 horneten men vet ej varför jag inte hade den kvar där.

nu vill nya ägaren att jag köper tebax den pga han bössa kastar antingen skott 2 eller 3 i varje serie ca 12 cm snett upp till vänster?!? han har inte testat annat sikte eller dragit några skruvar för o se om de sitter löst någonstans,

siktet köptes för hmm några månader sedan av honom och enligt honom skulle hans bössa skjuta bra innan det nya siktet kom på.

vilka krav har jag som säljare här? tycker det låter osannolikt att den skulle strula pga toppskicket den va i.

måste jag köpa tebax den enligt lag?

eller hur ligger det till. tycker somsagt det låter konstigt att 2:a eller 3:e skottet varje gång hamnar snett upp till vänster skulle bero på siktet o inte något annat? :huh:

mvh

Publicerat

Vanja har bara bra saker....och ärlig

Det är inte kikaren som är fel, mekniskt. Mkt troligt har han monterat det fel, be han undersöka detta först.

Spänning i tuben, tuben snurrar i ringarna kanske men bössan kan även vara problemet trots vad han säger

Publicerat

Nej,

du ställde väl ingen garanti på tuben utöver för det skick du kan se dig till.

Be köparen skicka det till Helia, om det kommer åter med en service/repkostnad får du ta det på ditt samvete att betala eller dela på den kostnaden.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Suget efter att testskjuta igen va inte jättehögt. hade redan skjutit hela 27 skott tydligen. jag försökte dock påpeka att testa o dra skruvar. spec till klackarna om man nu varit där o pillat o testa annat sikte. men nja får se om han testskjuter igen eller ej.

Okej tack då vet jag. brukar inte va den som är den men med sånt bemötande blir jag lite emot hela grejen o då kan han gott skicka den till helia anser jag.

Mvh