Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket sikte till vilken? Villrådig!

Featured Replies

Publicerat

Har ett I-lands problem.

Är så att det är lite trångt i garderoben för tillfället. Så två bössor får sköta klass 1 biten. Då jag alltid vill ha en i reserv så måste jag alltid ha två till samma ändamål.

Och efter att ha varit och kollat på en mark uppe mot Enköping där jag kanske ska gå som hunförare. Så vart kikarvalet inte enklare. Vilka Hyggen! Där säger t.o.m jag nej till aimpoint. Så nu ska de införskaffas ett nytt sikte till någon av bössorna? och vilken kikare till vilken bössa? Zeissarna får vara kvar men dem andra?

Hur skulle ni gjort?

Bössorna andvänds vid drevjakt, Eftersök, Vak och Pysch

Idag ser det ut såhär

R93 308win med A-tec CTM-4, Zeiss 3-12x56 belyst, Aimpoint 9000sc

D99 20/20/8x57IRS Zeiss 2,5-10x50 belyst, ?

S.

Publicerat

Sälj den ena Zeissen och köp en mittemellan typ 1,5-6 eller 1-6. Nya utväxlingar på kvalitetskikare kommer ju hela tiden så kolla in dem. Swarre 1,7-10 kanske eller S&B 1-8. Lär dig sen hur du ska skruvar den "stora" Zeissen du behåller så att du kan flytta den mellan studsaren och drillingen.. Hade jag gjort.-

Publicerat

Jag har skaffat ett Bushnell elit 6500 2,5-16X50 som allround sikte. Annars använder jag aimpoint 9000 med 2moa när jag får med hund.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Blir ett micro på R93an och 9000sc på D99an till att börja med sen får vi se om det blir en helia tror jag?

S.

Publicerat

Har en Micro h1 med Blaser f䳴e som jag funderar p堡tt s䬪a eller byta bort.

Skickat fr宠min ST17i via Tapatalk 2

• 3 weeks later...
Publicerat

Om jag minns rätt har din drilling sköna öppna riktmedel- om inte så flytta Aimpointen till den inför drevjakterna. Behåll Zeissen till då du skall vaka osv.

Gällande att gå som hundförare så tycker folk så jäkla olika om vilket sikte som är bäst, så det är svårt att ge några råd. En Leupold 1-4x eller 2-7x känns som ett bra val från min synpunkt. De är smidiga, har låg lägstaförstoring för de snabba lägena och särskilt 7x är tillräcklig förstoring för tillfällena man behöver se kvistar osv.