Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lukten på kläder, känner valpen det?

Featured Replies

Publicerat

Hejsan, Ska om allt stämmer köpa valp om 8veckor. En foxhound! Tänkt att jaga nästan bara räv, möjligen grävling i mård. Men till frågan min kläder har ju varit med vi några älgar, rådjur o grisar då kanske dem luktar hur ställer sig valpen till om jag fyar rådjurs spår men själv luktar rådjur om byxorna? behvös det bara en tvätt eller vad tror ni? Har hört folk som inte har samma byxor när dem ska ut me sin hund och när dem ska ut o jaga älg/rådjur? Funderar på att köpa nya inte bara för att dem kanske lukar, dem låter för mycket enligt mig. http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17081&plats_id=1359 Fundera på att köpa dem! Och kanske denna jackan http://www.engelsons.se/jackor/alla-2/camo-jacka eftersom jackan jag har nu har massa singnalfärger och räven är väl färgseende? Några tips på kläder som till ett vettigt pris? behöver inte vara jätte varma.

Publicerat

Hej du, kul med en puppy snart då ! Men in´t behöver du tänka på färgerna för räven, de är i princip färgblinda men undvik gult o blått.

En liten anekdot: Vi hade byjakt och i PM:et hade jag skrivit "varselkläder", en av de äldre gentlemännen hade "förbisett" det och fick motvilligt sätta på sig en signalväst...skjuter ju inga rävar i den här muttra han..5minuter senare skjuter han dagens första räv ^_^

Fåglar har bra färgseende däremot.

Publicerat
  • Författare

Hej du, kul med en puppy snart då ! Men in´t behöver du tänka på färgerna för räven, de är i princip färgblinda men undvik gult o blått.

En liten anekdot: Vi hade byjakt och i PM:et hade jag skrivit "varselkläder", en av de äldre gentlemännen hade "förbisett" det och fick motvilligt sätta på sig en signalväst...skjuter ju inga rävar i den här muttra han..5minuter senare skjuter han dagens första räv ^_^

Fåglar har bra färgseende däremot.

Okej tack! :) hmm men signal färg den röda, dem ser inte den då? då slipper jag köpa ny jacka på ett tag :) kanske bli ett par byxor i höst, gillar inte riktigt dem jag har. Kul att han fick skjut när han sa så :) Gäller väl bara att sitta still så kan man nog få dem inom håll!
Publicerat
  • Författare

Tacktack :)

Publicerat

jag har en granne med stövare och han kan verkligen inte ta i rådjur pga att han är rädd att hunden ska börja jaga rådjur

jag har själv haft en rådjursren hamiltonare och den fick ju vara med när jag har varit och skjutit rådjur och den började inte jaga rådjur för det

Publicerat
  • Författare

Farfars hamilton står ju i hundgården när vi lastar av älgar, vildsvin rådjur o alla andra fuldjur;) men hon kan se rådjur o skita i dem så det spelar nog ingen roll det är väl i skogen man ska göra intryc på dem. Men man kanske inte ska komma hem släpandes me ett ny skjutet rådjur t en valp heller ;)

Publicerat

Min far hade hybris när det gällde stövarna och rålukt, släpade i dragkroken eller la rået på biltaket när det fälldes nåt sån <_< t. Skitenkelt sa jag, langa in några harar i skuffen med jycken så jagar ju den bara hare med den filosofin :blink:. Men så var det tydligen inte, gällde på åt det ena hållet ^_^

Kan tillägga att min far aldrig varit nån Ceasar Milan..