Publicerat Maj 31, 200619 yr Jag försökte hitta lite info om kameran men jag lyckas inte hitta någon Olympus FE100 eller X710. Nåja, jag har ju ine sökt ihjäl mig förstås. Som tidigare sagts, snygga troféer.
Publicerat Juni 1, 200619 yr Lyckades med en kantring under vårens bäverjakt och dränkte min Canon Ixus plus min Nokia 5140i, höll på att dränka mig bland isflak i ån till på kuppen Telefonen vaknade till liv men kameran ville inte riktigt vara med...stendöd. Men idag fick jag hem min Olympus Mju 720 sw..dränkbar till tre meters djup, och den kan tappas från 1,5 meters höjd. Den kanske överlever en jaktsäsong i alla fall ;D Den största lärdomen av kantringen var dock att jag inhandlade mig en flyväst och tänker ta simlektioner till hösten...man kan ju för tusan inte vara 31 år och vara icke simkunnig om man ska ut i vatten.
Publicerat Juni 1, 200619 yr Härligt Micke!....snygga troféer...nu vill vi bli överösta med bilder ;D :-* /Fredde
Publicerat Juni 1, 200619 yr Författare Tack grabbar jag fotar hela tiden nu... skitkul Bluebird. det här kanske är en dum fråga men hur ser du att jag har en Olympus FE 100? Fick den i födelsedagspresent i söndags(fyllde 40, nu är man gubbe :'( ) Kameran är grymt användarvänlig och enkel men med massor av funktioner. Ni får börja ha flytväst på er framåt jaktsäsongen för jag kommer dränka er i bilder /Micke
Publicerat Juni 1, 200619 yr Kul att du hamnat i fototräsket ;D Hoppas på många fina bilder! Själv använder jag en Panasonic LZ1, allt förutom stötsäker eller vattentät men helt ok, mycket zoom för pengarna om inte annat. (tålde förvisso 1m fall ner i betong oskadd = godkänd av Jontis testbyrå, hur testet utfördes låter vi vara onämnt ;D)
Publicerat Juni 1, 200619 yr det här kanske är en dum fråga men hur ser du att jag har en Olympus FE 100 Inte nog med det. Du fotade den översta bilden med 6 mm brännvid, bländare 3 med 1/30 sekund och ISO 125. Bilden togs dessutom den 30/5 kl 22.29 om klockan i kameran är rätt inställd ;-) Bilden innehåller en hel del EXIF-information som man om man kör Windows får fram om man laddar hem den, högerklickar och väljer egenskaper och kikar på fliken Sammanfattning->Avancerat. Fick den i födelsedagspresent i söndags(fyllde 40, nu är man gubbe :'( ) Aldrig. Gränsen för gubbe flyttas hela tiden fem år framför mina födelsedagar så du det är tre, fyra år kvar för dig. Och så fortsätter det framöver ;-)
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Jaa det är alltid trevligt med bilder! Grattis i efterskott! Själv blir jag "gubbe" på fredag :'( ??? ;D MVH Roggman66
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Författare Jaa det är alltid trevligt med bilder! Grattis i efterskott! Själv blir jag "gubbe" på fredag :'( ??? ;DMVH Roggman66 Årgång 1966... Mmmmm en av de allra bästa ;D /Micke
Publicerat September 17, 200619 yr Kul att du hamnat i fototräsket ;DHoppas på många fina bilder! Själv använder jag en Panasonic LZ1, allt förutom stötsäker eller vattentät men helt ok, mycket zoom för pengarna om inte annat. (tålde förvisso 1m fall ner i betong oskadd = godkänd av Jontis testbyrå, hur testet utfördes låter vi vara onämnt ;D) Är sugen på att köpa en sådan! Är du nöjd, hur blir bilderna? Kan du lägga upp ett smakprov?
Publicerat September 17, 200619 yr Jodå det är en helt OK kamera som jag är rätt nöjd med. Man får mycket zoom i lagom format, dvs du kan bära den i jackfickan utan problem vilket är en fördel mot större kameror. Kameran aggerar snabbt, enkel och logisk i användandet, tar fullt acceptabla bilder för "hemmafotografen" och zoomen ger viss möjlighet till bilder som annars kan vara svåra att ta. Ett stort plus är bildstabilisatorn som underlättar och minskar risken för suddiga bilder. Nu är dessa bilder förminskade och kvalitén sänkta, något för att anpassas till webben, men det borde ge en uppfattning om kvalitén. http://nife.no-ip.org/ftp/jonti/Public/bil...akt/hirvi_2.jpg Tagen i knepigt ljus, därav "flimret" http://nife.no-ip.org/ftp/jonti/Public/bil...rs/P1000702.JPG http://nife.no-ip.org/ftp/jonti/Public/bil...agon_mirror.jpg http://nife.no-ip.org/ftp/jonti/Public/bil...vakkojja_03.jpg
Publicerat September 17, 200619 yr Bildkvaliten såg ju riktigt bra ut. Det som främs lockar är ju just möjligheten till stor optisk zoom samt lite fetare ljusinsläpp jämfört med riktiga kompaktkameror. Priser är väl ok, hittade den på nätet för 3350 ink frakt. Är ju lockande helt klart!
Publicerat September 20, 200619 yr Jo det var framförallt zoomen som lockade mig, något jag inte ångrat.. Fast nu har jag funderat på att byta till en mindre som man kan ha i fickan i vardagen också, så man ser vad som händer