Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

TRÅD FÖR NVR-FRÅGOR

Featured Replies

Publicerat

Jag har en osedvanligt klok idé. Att man startar ett område, eller vad det heter, som ENBART behandlar NVR-frågor. Denna organisation är som bekant ung och tolkningarna av regler och praktiska tillvägagångssätt skiljer sig oerhört mycket mellan olika platser. Jag har dagliga diskussioner med andra eftersöksjägare om vad kontaktpersonen gör och inte gör, vad eftersöksjägare får och inte får göra, om ifyllande av nätrapporten etc. Polismyndigheterna tolkar inte ens exakt lika. Skulle vara väldigt bra med en plats där man (likt denna finfina plats för SJF) kan fråga om NVR och där (kanske) enbart de i NVR inblandade organisationerna får svara. Detta skulle inte bara likrikta och effektivisera verksamheten, det skulle dessutom få skeptikerna att inse vad som sker. Visst var det en bra tanke? Linkis...

• 2 weeks later...
Publicerat

Du är, som vanligt, klok som en bok Torkel.

Jag tror det skulle finnas ett stort värde av en sådan "area". Skulle den då ligga här eller under t ex "eftersöket"?

Dessutom tror jag behovet kommer att öka då vi står inför ytterligare föreskriftförändringar då den rälsbundna trafiken ska med "på tåget"...

Publicerat

Säg till vad som känns bäst så skall jag fascilitera denna area.

Publicerat
  • Författare

Nja, jag vet inte säkert. Kanske är det viktigaste att man kan ställa frågor och veta att den som svarar han mandat (o kunskap). Det är ju flera organisationer inblandade och kanske måste representanter för t ex polisen ges möjlighet att svara, om de är intresserade. Det borde de vara eftersom det sparar dem tid. I så fall kan man ju även tänka sig att t ex lokalpoliser, kontaktpersoner på både lokal- och länsnivå, hundansvariga etc kan ställa sina frågor där och inte behöva ringa. Alltså en samlad kunskapsbas. Som det är nu så är osäkerheten stor när det gäller upplägg. En annan intressant sak är ju de taktiska uppläggen; vad är effektivast i den o den situationen och ”så gör jag”, men detta kan ju kanske diskuteras under andra trådar?

Publicerat

Det vore toppen med en sådan tråd! Det är fruktansvärt tungt att reda i frågor som rör jägareförbundet, polisen och nvr.

Publicerat

Eftersom NVR rör andra än SvJF vore det väl bättre att ha detta i en annan area. Här i vår area kan man ju allatid fråga oss, även i dessa frågor men då är det vi som svarar. En separat NVR-area vore bäst tycker jag.

Publicerat

Håller med Ola.

Men tycker egentligen att en sådan area borde ligga/finnas på NVR-sidan...

Många frågor behöver belysas från alla inblandade huvudmän och alla kanske inte representeras här.

Vi som har inloggningsmöjlighet på viltolycka.se kanske ska ställa frågan där om vi kan få en area att kommunicera på?

Publicerat
  • Författare

Fast det är mycket roligare att kommunicera här! Det är liksom inte värt det att gå in på NVR-sidan och snacka eftersök. Kan inte NVR (som organisation) göra som SJF och använde detta forum som officiell kanal?

Publicerat

Håller med Torkel.

Vore väldigt smutt och ha ett samlat ställe att ventilera NVR-frågorna på.

Där samtliga inblandade kan ge "rätt" svar.. tolkningarna är ju väldigt varierande över landet.

Men det är väl andemeningen med regelverket att man ska kunna tolka och hitta olika lösningar beroende på vilka förutsättningar man har att jobba med.

Publicerat

bra idé! jag kan tycka det behövs en eftersöksorganisation som kan föra talan i media och i politiska frågor och som man kan vända sig till om man har något man undrar över.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.