Publicerat Maj 18, 201213 yr Var ute o glodde i mitt Vortex Vulture HD 8x56 o det är sjukt va mycket optik man får för 4000kr vilken skärpa o synfält o krispighet i bilden det är o jag tog en bild med mob går ju inte i jämföra men kul än då Mvh.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Verkar som om Vortex klarar av vad dom lovar i sin reklam. Att dom ska vara riktigt bra, men för lägre pris jämfört med dom stora optiktillverkarna.. Skönt på sätt och vis att någon tillverkare börjar dra ner priserna lite. Är själv ganska sugen på en Vortex PST. Men får se om det blir av i år eller om man sparar till nästa år.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Sitter och funderar på att köpa hem en sån där kikare och den ser ju onekligen riktigt bra ut! Det jag undrar är hur pass smidig är den? Går den att ha runt nacken med nån ordning utan att den är för mycket ivägen? Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Publicerat Maj 20, 201213 yr En mkt bra handkikare, satt ute med den igår, smidig och väl genomtänkt + med ett mkt bra ljusinsläpp!
Publicerat Maj 21, 201213 yr Författare Verkar som om Vortex klarar av vad dom lovar i sin reklam. Att dom ska vara riktigt bra, men för lägre pris jämfört med dom stora optiktillverkarna.. Skönt på sätt och vis att någon tillverkare börjar dra ner priserna lite. Är själv ganska sugen på en Vortex PST. Men får se om det blir av i år eller om man sparar till nästa år. Japp sålde mitt zeiss 6-24x56 när jag kollade i ett Vortex Viper PA 6.5-20x50. Mvh.
Publicerat Maj 21, 201213 yr Författare Sitter och funderar på att köpa hem en sån där kikare och den ser ju onekligen riktigt bra ut! Det jag undrar är hur pass smidig är den? Går den att ha runt nacken med nån ordning utan att den är för mycket ivägen? Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Vill du ha ett Rolls Royce så är väll en sån här o föredra http://www.vildmarks.se/produkt/badlands-bino-straps?c=handkikkerter3 Annars funkar den här klockrent som jag har då jag ej kan ha en kikare hängandes runt nacken då jag har en nackskada blir som två glödgande järnspett om sidorna om jag kör med ett vanlig http://www.racerback.se/tillbehor-rengoring-etc/kikare-rem/ Mvh.
Publicerat Maj 21, 201213 yr Författare En mkt bra handkikare, satt ute med den igår, smidig och väl genomtänkt + med ett mkt bra ljusinsläpp! +1 Mvh.
Publicerat Maj 21, 201213 yr För att vara en 8x56 upplever jag den som rätt smidig ändå, som andra sagt så är optiken och ljusinsläppet riktigt grymma för att ha en prislapp på 4000kr. Jag har haft mitt ex i strax över ett år nu och är riktigt nöjd med den.
Publicerat Maj 21, 201213 yr Det var kanon att få lite synpunkter från Flex på en handkikare då jag letar efter en. Jag har funderat på vikten, men som RAY BAN skriver så verkar den rätt smidig ändå, lägger man sen till en bra rem så funkar det säkert bra. Kanon och tack för hjälpen, jag hade nog inte hittat denna kikaren utan er. Så det får bli en Vortex Vulture HD 8x56 // Christer
Publicerat Maj 21, 201213 yr Författare Det var kanon att få lite synpunkter från Flex på en handkikare då jag letar efter en. Jag har funderat på vikten, men som RAY BAN skriver så verkar den rätt smidig ändå, lägger man sen till en bra rem så funkar det säkert bra. Kanon och tack för hjälpen, jag hade nog inte hittat denna kikaren utan er. Så det får bli en Vortex Vulture HD 8x56 // Christer Du blir inte besviken Christer Mvh.
Publicerat Maj 21, 201213 yr Jag tänkte åka in till AstroSweden och köpa den var handlade du din Flex?
Publicerat Maj 21, 201213 yr Författare Jag tänkte åka in till AstroSweden och köpa den var handlade du din Flex? Stämmer snacka med Georg o sätt dig gärna o snack optik med han då han är mycket kunnig Mvh.
Publicerat Augusti 6, 201213 yr Författare Nu har jag testat mitt Vortex Vulture HD 8x56riktigt i mörker o faan va mycket kikare man får för 4000 kr jag satt till 23.30 då gav jag upp såg bara ett grönt mörkt hav av ängen men när jag kolla i kikaren så såg jag både till åkerkanten o det som var gå gärdet utan problem jävligt nöjd Mvh.
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Författare Är du fortfarande nöjd med kikaren Flex? Ruggigt bra kikare o samma vixen i samma förstoring som jag hade men har ingen kikare nu funderar på en Delta i samma förstoring Mvh.