Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

var hitta Vihtavuorikrut i Mjölbytrakten?

Featured Replies

Publicerat

har letat som en gnu efter krut från Vihtavuori nu när de gamla handlarna runt Linköping lagt ner. Nya har ju kommit men de har icke med detta krut i sortimentet. De funderar på att ta hem men jag vill ha nu. Skicka efter kostar för mycket så det är ingen lösning. Kan ju inte heller åka hur långt som helst för att få tag på några burkar, då får jag nöja mig med Norma. Det är helt ok men man vill ju testa lite........

Publicerat

Kika under http://nollkoll.tk/ och affärer så ser du vilka som finns inom ett rimligt resavstånd ifrån dig.

Jag tror inte att alla affärer finns med i listan men den innehåller iaf en del.

Publicerat

Eller så skiter du att kolla runt och sätter dig ner framför datorn och beställer rakt av från skytteprecision.se,

de levererar med postpaket på bussgods.

Köper man bara ett par burkar krut så är det i grunden billigare än mycket annat.

Förstår inte lokala handlare behoven så behöver de inte heller få sålt något.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tackar för snabba svar. Letat har jag gjort och funnit både Staffans och skytteprecision men den smålänska delen i mitt blod säger att det är för dyrt med frakten. Hur långt som helst kan man ju givetvis inte åka. Har en outforskad butik som jag just kom ihåg. Går inte detta får jag väl krypa till korset och handla från någon webbutik. Nollkoll-länken har jag inte sett förut. Ska kolla lite på den. Vad handlarna gäller hoppas jag på att uppfostra dem så att de har lite större sortiment av krut och inte bara Norma.

Publicerat

Vet inte om Emanuel har http://www.hallkvistvapen.se/ säljer krut längre, han hade VV förr iaf.

Stället är värt ett besök bara för upplevelsen. :)

Publicerat
  • Författare

Har varit hos honom tidigare och köpt krut bl.a. och ja det är en upplevelse men han har ju lagt ner och hade inte krut förra gången jag ringde honom.

Publicerat

Jag har hört lite rykten om att han var sugen på att starta upp lite mer på allvar igen nu när Näset har lagt ner, hur mycket substans det finns i ryktet vet jag dock inte.