Publicerat Maj 20, 201214 yr Fick ett mess. av en kompis som precis tagit jägarexamen där han undrar om detta är nåt att ha! Då jag själv är vapendyslektiker så skeppar jag över frågan till er andra....... Winchester M70/Featherweight .30-06 Post 64 system, 3 läges säkring. Mkt välvårdad studsare, sparsamt använd, frilagd pipa. Warne Maxima (Weaver) baser ingår och sitter monterade. 4900:-
Publicerat Maj 20, 201214 yr Författare Jaha! märkte just att det är en forumist som kränger bössan... föga pålitlig dock då han är bekant med mig....
Publicerat Maj 20, 201214 yr Trevlig bössa, brukar ligga i den prisklassen enligt mina erfarenheter. Jag antar att det är pushfeesmekanismen. Skjuter normalt mycket bra, lätt justerat trycke, reservdelar finns att få tag på. Jag skulle vilja säga att det är en utmärkt nybörjarbössa, välbyggd, beprövad, hyfsat modern konstruktion som gör det den ska på ett vettigt sätt. Ohyggligt mycket bättre att börja med än en gammal Hva 1640.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Min första studsare, skjuter som en gud så att jag ibland funderar om det verkligen är jag som skjuter med den, robust och enkel mekanism dvs en ypperlig första studsare. För att vara en 30-06 så är rekylen tämligen snäll mot axeln men som sagt skjuter enormt bra.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Haha ha. Det är bra att du marknadsför mina grejer Jansson ;0) be han slå en signal så löser vi det.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Författare Haha ha. Det är bra att du marknadsför mina grejer Jansson ;0) be han slå en signal så löser vi det. Ringer imorgon enligt utsago.....