Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"inskjutningspatroner"

Featured Replies

Publicerat

Någon som obejktivt har prövat "inskjutningspatrronerna" typ boresight med laserprick för att som det står i anonnserna "spara på den dyra ammunitionen"

Wingren

Publicerat

Jag hade en boresight som jag returnerade till affären då jag inte ansåg att den fyllde sin funktion till min fulla belåtenhet. Ergo - jag fick bättre träff i första skotet genom att rikta in bössan mot något långt bort som jag kikat på genom loppet för att sedan ställa in hårkorset därefter än när jag använde boresight. I mitt fall brukar jag använda ett badkar i en kohage 700 m bort som riktpunkt.....

En kompis använde inskjutningspatron tills han insåg att träffläget mellan laserpricken och oryx skilde sig 35 cm.

Två indicier, knappast en objektiv hårdtest. Dock tillräckligt för mig att motivera mig att använda den gamla beprövade metoden istället. Om inte annat så för att varje skott man avfyrar ger erfarenhet och vana vid bössan.

Publicerat

+1 på det!

Ut med slutstycket och kika genom loppet, det är en i mina ögon bättre metod för att grovt ställa in kikarsiktet.

Boresight och liknande saker måste vara uppfunna av folk som inte har koll på vapen...

Hur vet man att lasern inuti är 100% korrekt monterad? Är den det minsta sned så blir det pannkaka av allt!

Publicerat

En kombination kanske ;)

Publicerat

lär dig hur mycket du ska ratta på kikaren istället.

För egen del brukar det bli

skjuta ett skott - gå fram, mäta, skruva på kikaren det antal klick avvikelsen visar

skjuta 2 skott för att kontrollera bössan

summa 3 smällar