Publicerat Maj 23, 201214 yr Någon som obejktivt har prövat "inskjutningspatrronerna" typ boresight med laserprick för att som det står i anonnserna "spara på den dyra ammunitionen" Wingren
Publicerat Maj 23, 201214 yr Jag hade en boresight som jag returnerade till affären då jag inte ansåg att den fyllde sin funktion till min fulla belåtenhet. Ergo - jag fick bättre träff i första skotet genom att rikta in bössan mot något långt bort som jag kikat på genom loppet för att sedan ställa in hårkorset därefter än när jag använde boresight. I mitt fall brukar jag använda ett badkar i en kohage 700 m bort som riktpunkt..... En kompis använde inskjutningspatron tills han insåg att träffläget mellan laserpricken och oryx skilde sig 35 cm. Två indicier, knappast en objektiv hårdtest. Dock tillräckligt för mig att motivera mig att använda den gamla beprövade metoden istället. Om inte annat så för att varje skott man avfyrar ger erfarenhet och vana vid bössan.
Publicerat Maj 23, 201214 yr +1 på det! Ut med slutstycket och kika genom loppet, det är en i mina ögon bättre metod för att grovt ställa in kikarsiktet. Boresight och liknande saker måste vara uppfunna av folk som inte har koll på vapen... Hur vet man att lasern inuti är 100% korrekt monterad? Är den det minsta sned så blir det pannkaka av allt!
Publicerat Maj 23, 201214 yr lär dig hur mycket du ska ratta på kikaren istället. För egen del brukar det bli skjuta ett skott - gå fram, mäta, skruva på kikaren det antal klick avvikelsen visar skjuta 2 skott för att kontrollera bössan summa 3 smällar