Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pulshöjande skytte......

Featured Replies

Publicerat

Tog en liten paus från arbetet förut idag och gick ut bakom ladugården och sköt lite med 22-an. Det gick sisådär, resultaten var extremt ojämna. Ena 5-skottserien låg inom en enkrona nästa spred över en CD-skiva. Gick rätt fort fram så jag tog mig inte tid att analysera vad som egentligen var orsaken till detta. Men jag vet vad som fick mig att avsluta skyttet för dagen efter typ 130 skott:

Jag sträckte mig till vänster för att rafsa åt mig asken med skott. Magasinet var redan utplockat. Då såg jag i ögonvrån en rörelse. Tittade upp och mellan benstödets båda ben slingrade en orm fram. Jag höll mig djävligt stilla och efter halvannan (väldigt lång) sekund konstaterade jag att det var en av de vanliga kopparödlorna som jag ser var och varannan dag..... Men pulsen hann ju gå upp rätt ordentligt, det vill jag lova. Jag låg kvar och såg den slingra bort någon meter för att sedan lägga sig till rätta i solen. Nu var min koncentration totalt bruten så jag plockade ihop och gick in.

Publicerat

Perfekt träning att skjuta liggande bland ormar då menar jag huggormar inte ödlor :lol: