Publicerat Maj 27, 201213 yr Hej! är en natuälskande kvinna som undrar om jag kan få lite tips om vart jag ska vända mig för att få sålt mitt storaq älghorn? 14 taggare är det och proffsigt monterat.I sverige verkar det svalt med intresse för att köpa horn är de så? Jag begär inte mycket men har hört att i det skick mitt är skulle jag kunna få rejält betalt av exempelvis Tyskar,stämmer det? jag är inte ute efter mer än 3500:- för den i Sverige är det för mycket? Mvh
Publicerat Maj 27, 201213 yr Hej Vet inte vem som har sagt att det är proffsigt monterat för det ser det verkligen inte ut att vara, sorry men så är det. Skruvar får absolut inte synas, skölden är fel och kraniet är dåligt blekt... (fast bilden kan vara gulare än verkligheten iofs...) Faktum är att det nog är värt mer utan den där hemmasnickrade skölden! En ojämn 14-taggare, som dessutom verkar vara lackad, kommer inte att inbringa många kronor om jag skall vara ärlig... Här i sverige kanske en knivmakare skulle betala 300 kronor om hornet inte är snustorrt och sprucket och en inredningsarkitekt i Stockholm kanske en femhundring, lite mer om den är vitmålad och monterad på en riktig sköld. Jag skänkte senast i dag bort ett större horn till en knivmakare för att såga sönder och det hade jag inte gjort om jag hade kunnat få betalt för det. Många har en övertro på att troféer skall inneha ett värde men så är inte fallet. Som exempel kostar det kanske 4000 kr att stoppa upp en fasan. Säljer du den får du i bästa fall 800 kr. En kille här på forumet har städat ur sin trofésamling (stor!) och han skulle nog vara glad om han fick 200 kr styck. Sorry att göra dig besviken men det finns inga pengar i en sådan trofé och tyskarna handlade sådana saker på 90-talet mig veterligen. Kolla Tradera vad horn säljer för så får du se vad de är värda. De flesta blir aldrig sålda, inte ens för en hundring eller två.
Publicerat Maj 28, 201213 yr Författare Hej! är en natuälskande kvinna som undrar om jag kan få lite tips om vart jag ska vända mig för att få sålt mitt storaq älghorn? 14 taggare är det och proffsigt monterat.I sverige verkar det svalt med intresse för att köpa horn är de så? Jag begär inte mycket men har hört att i det skick mitt är skulle jag kunna få rejält betalt av exempelvis Tyskar,stämmer det? jag är inte ute efter mer än 3500:- för den i Sverige är det för mycket? Mvh Hej! tack för svaret,nej nej inte lessen alls ville bara höra hur det låg till med värde och så...ja bilden är väl inte det bästa,kraniet är vitare än på bilden.Nå men då vet jag tack tack!