Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetid på licens

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Bedriver jägarförbundet nått arbete med att övertyga polisen om att snabba på handläggningen av licenser? Just nu är väntetiden i sthlm 8 veckor. Det känns helt orimligt.

Publicerat

Vi påtalar det orimliga i de kontakter vi har med RPS och polisen, främst när det gäller västra götaland. Dock får vi ingen medlem som vill hjälpa till med en JO-anmälan eftersom vi behöver konkreta fall.

Publicerat

Vi påtalar det orimliga i de kontakter vi har med RPS och polisen, främst när det gäller västra götaland. Dock får vi ingen medlem som vill hjälpa till med en JO-anmälan eftersom vi behöver konkreta fall.

Jag har gjort JO-anmälan men den lades ner utan hänvisning.

• 4 weeks later...
Publicerat

Tänkte att lite positiv rapportering kan vara spännande.

Skickade in ansökan en onsdag kompletterade på söndagskvällen fick tillbaka i brevlådan följande torsdag. Allt för två veckor sen i Uppsala län, jag är förbannat nöjd!!

Publicerat

Uppsala har länge varit ett lysande undantag. Även andra län som Södermanland, Västernorrland mfl i norra Sverige har varit bra. Storstäderna är de som utmärker sig med Västra Götaland i botten.

Publicerat

Inne på 4e v nu i Stockholm, som du sa Fekki 8 v.

O i tisdags19/6 när jag ringde höll dom på med ansökningar från 7e maj. Dom sa att dom får in drygt 50 ansökningar om dagen o att dom ligger efter.... Kanske ska styra upp det där.

Publicerat

Sidelock kan nog ställa upp på detta om ni frågar honom. 11v nu i varberg för han tror jag?

Publicerat

Uppsala har länge varit ett lysande undantag. Även andra län som Södermanland, Västernorrland mfl i norra Sverige har varit bra. Storstäderna är de som utmärker sig med Västra Götaland i botten.

Så här är det Ola.

Kalix hade en egen licenstant och hon gjorde dom på 1 dygn. För några år sedan blev hon förflyttad till Luleå för att licenstanterna där effektivitet i arbetet för det tog länge där innan. Fråga MatsN el. någon annan Lulebo för jag vet inte exakta tiden. Numera går det på 3 dygn om jag lämnar in ansökan på polisen i Kalix och om jag skulle lämna den på plats i Luleå så skulle jag nog ha den på 1 el. 2 dagar.

Jag kan nog få den med mig samma dag hem om hon är på sitt bästa humör också för jag känner henne som kommer från Kalix. :thumbsup:

Det är effektivitet. :thumbsup::smile:

Publicerat

fick vänta ett tag på mina licenser från uppsala..väntade ca 4 veckor och när jag fick licenserna som jag trodde var båda men bara en...ringde dom på kvällen innan dom gick hem och sen damp den ner dan efter....detta för ca 2 år sen

när man väntar så tycker man att det tar lång tid men jag är nöjd ändå

Publicerat

Vi i Göteborg får vänta mellan 15-18 v. helt orimligt!!

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.