Publicerat Augusti 16, 201213 yr Författare Precisionen på kulorna har jag ingen aning om mätte Gjutblocket med skjutmått :-) blocket är inte så supernoga bara måttet är större än kalibreringsögat. Men problemet va ju att jag hade inget att mäta kalibreringsögat med heller men löste det med att svarva det så de va sugpassform på en mantlad kula i det då va det ju liiite större än en matlad kula skulle tro några hundradelar jag är bra på att uppskatta å eftersom jag vattenhärdar kulorna å har låg fart så behöver dom inte va så mycke större än de mantlade. Men skulle inte rekomendera denna teknik till någon annan. Har hört vissa klagomål över hålen i cellplasttavlorna =)
Publicerat Augusti 16, 201213 yr När jag hade .458 så sade dom i intercomen från markörbåset att "han som skjuter nu skall betala dubbelt för det går åt två klisterlappar...".
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Kan du skjuta kulorna i något som är så mjukt att du kan undersöka kulorna ordentligt efteråt? Tänkte att spår efter bommar kunde tala om hur lämpligt du egentligen ligger vad gäller hårdhet storlek fart. Är lite för lat och rädd för att experimentera själv. (Och är rädd för att det som funkar på knappt 15mm kanske inte funkar på 9,3...) Eller om sanningen skall fram så är jag bara nyfiken. Ingen större chans att jag skall gå på dylika projekt. (Om jag inte skall ta fram lite ammo till Morfars gamla Husqvarna kombi, då har jag väl knappast något val...)
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Författare Jo det kan jag nog men varför då det fungerar. Vad är det för kombi ? Misstänker att jag har Gjutblock till den :-)