Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Griseftersök

Featured Replies

Publicerat

I väntan på den nya arean angående NVR-frågor behöver jag lite hjälp med en fråga.

I mitt område är det i stort sett bara jag som har hund för eftersöken på gris. Hittills har både jag och sonen varit uppsatta på samma hund, vilket funkat bra. Men nu har han nytt jobb och är mycket ute och reser. Så man skulle gärna vilja att någon mer kunde följa med ut på griseftersöken, inte så kul att ge sig ut själv efter en stor påkörd gris.

Men efter jag kan förstå får inte de andra eftersöksjägarna följa med ut som assistans då de inte är uppsatta för just gris. Talade med ansvarig polis idag i en annan fråga och ställde just frågan om assistans vid griseftersöken men han hade inget bra svar. Vi ska ta upp detta på mötet vi ska ha i nästa vecka, vore ju bra att veta hur man löst detta i andra län?

Publicerat

När det gäller vildsvinseftersöken så får man använda "patrull", dvs två människor och en eller flera hundar. Det finns inget som säger att båda människorna ska vara något annat än registrerade i NVR-databasen. Det är bara hundar som regleras för vilka viltslag de fixar. Så har du bara en bra hund ska du kunna ta med dig vem som helst ur organisationen.

Publicerat
  • Författare

Tack för ett snabbt svar, men är dom inte registerade för vildsvin får dom väl ingen ersättning?

Publicerat

Jo, det ska de få. Däremot tolkas detta säkert olika av polisen. Men, det finns inget i föreskrifterna som kräver registrering av personer så det ska ni i så fall kunna rätta till.

Publicerat
  • Författare

Ska ta med mig detta till mötet nästa vecka!

Rätt säker på att ansvarig Polis har en annan uppfattning! För vi dikuterade i dag vilka djurslag som sonen var uppsatt på!

Publicerat
  • Författare

Jo, det ska de få. Däremot tolkas detta säkert olika av polisen. Men, det finns inget i föreskrifterna som kräver registrering av personer så det ska ni i så fall kunna rätta till.

Vi hade uppe frågan på vårt möte och det var inga problem att ta med sig någon ut, bara denna personen var registerad i NVR. Däremot verkar det inte gå att registera någon i rapporten om inte denna har en hund som är registerad för eftersök på vildsvin!

Detta måste vara något fel som borde rättas till!

Publicerat
  • Författare

Skulle gärna ha ett svar på min fråga, då det var aktuellt i helgen! Hur gör man en registrering på någon som inte är uppsatt att han har någon hund för vildsvin men är med ute på ett eftersök på vildsvin?

Publicerat

Om det inte går så är det antagligen en bugg i systemet. Jag ska försöka hinna kolla det men det lär bli först om en vecka eller två, lite mycket nu. Eller ber du din ansvarige polis att kolla det direkt med Mindbite, de som gjort och supportar databasen.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.