Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Passkyltar var köpa/beställa?

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag letat överallt....men finns det inga färdiga pass markeringar ex i plast med nummerserie att köpa eller beställa?

Annars om någon har tips på bra skyltar man kan göra själv. Tänkte laminera egna printade men de känns lite fladdrigt och kanske inte väderbeständigt? De nuvarande i vårt område behöver förnyas.....

Publicerat

Jag använder gula kabelskydd (markskydd för nedgrävd kabel) som jag klipper i lagom längd, sen skriver jag med spritpenna.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Den släta modellen då antar jag? Min tanke är ju en väderbeständig plast med tryck och monterat på en tryckt stolpe....men det billigaste skräddarsydda tryckta ligger runt 70 kr st inkl moms (vit text på röd botten ca 10x10 cm).

Pass skylt

Publicerat

Jag har köpt några från Norma på Torsbo. Ring o hör om dom har hemma :) tror det var 50st men kan ha varit 100. Priset är jag osäker på men det var inte dyrt.

Publicerat

Vet att sydved hade förut, vi har såna i jaktlaget pga att vi har en som jobbat för sydved för många årsen... :)

Publicerat

Nu har jag letat överallt....men finns det inga färdiga pass markeringar ex i plast med nummerserie att köpa eller beställa?

Annars om någon har tips på bra skyltar man kan göra själv. Tänkte laminera egna printade men de känns lite fladdrigt och kanske inte väderbeständigt? De nuvarande i vårt område behöver förnyas.....

Hos oss brukar vi tunn plåt och måla dom vita och sedan brukar det alltid finnas någon som har tillgång till en stansmaskin för siffror och bokstäver.

Ibland blir en brädbit såg till skylt och pil med siffra på. Råplan 100*20 mm el. något åt det hållet. Vattenfast tusch el. målarfärg. :)

Publicerat

Googlade lite snabbt och hitta denna, man kan välja teckensnitt,from,bakrundsfärg,sifferfärg och storlek.

http://skyltmax.se/skyltomaten

Publicerat

Googlade lite snabbt och hitta denna, man kan välja teckensnitt,from,bakrundsfärg,sifferfärg och storlek.

http://skyltmax.se/skyltomaten

Det kan bli dyrt om man har många pass på passlinjen. :o:)

Publicerat
  • Författare

Tack för tips men har nu fått instruktionen att vi ska anlita en lokal skyltmakare i trakten. Ett 20-tal pass är uppmärkta enligt en viss standard och nu ska alla göras lika på.

Det är ju en fördel för nu är det ett virrvarr med snitslar och skyltar. Skyltmax var annars min tanke, när jag lekte med skyltprogrammet så blev kostnaden ca 70 kr per plastskylt med förborrade hål, se ovan bild.

Publicerat

Tack för tips men har nu fått instruktionen att vi ska anlita en lokal skyltmakare i trakten. Ett 20-tal pass är uppmärkta enligt en viss standard och nu ska alla göras lika på.

Det är ju en fördel för nu är det ett virrvarr med snitslar och skyltar. Skyltmax var annars min tanke, när jag lekte med skyltprogrammet så blev kostnaden ca 70 kr per plastskylt med förborrade hål, se ovan bild.

Se då till så att pilen hamnar åt rätt håll så att inte alla går åt samma håll om dom nu ska dela på sig efter stigen ut. :rolleyes:

Publicerat

Se då till så att pilen hamnar åt rätt håll så att inte alla går åt samma håll om dom nu ska dela på sig efter stigen ut. :rolleyes:

+1 :)
Publicerat

ja tänkte väl..läste passkyttar vem i hela friden vill köpa sådana??? :lol:

Publicerat
  • Författare

ja tänkte väl..läste passkyttar vem i hela friden vill köpa sådana??? :lol:

Det gäller att läsa rätt :P

Publicerat

hur många pass gäller det.. kolla med ram och reklam i piteå, vi beställer mkt skyltar därifrån till skoterklubben, aluminium dom håller garanterat i många år. gör din "egen" skylt, typ ett älgmotiv med en siffra.. maila dom en bild för pris osv.. hm man kanske skulle beställa själv åxå :)http://www.ramreklam.se/

Publicerat
  • Författare

Det handlar om 4 områden med ca 20 pass på varje. Totalt 80 skyltar då.

Publicerat

klock! fattas bara en siffra :)

post-1935-0-62905800-1338840497_thumb.jp