Publicerat Maj 31, 201214 yr Ok, ibland lever man/vi i stenålder här hemma vapenmässigt, En AAC 300BLK byggd på en Rem model 7, med denna chassilösning Tja jag tror inte att man kan skapa en smidigare mer ultritaristisk rigg för blandad småviltsjakt, då detta är en svensk klass 2 även med de tyngsta av kulor skriver jag så, för egen del i ett friare land hade jag inte tvekat en sekund att använda 190-220 grains kulor på korta håll och på stort vilt. /Christian
Publicerat Maj 31, 201214 yr Nu börjar det faktiskt bli lite fränt, och till och med jag kan då tänka mig att överge trä- (eller i värsta fall laminat-) kolven....
Publicerat Maj 31, 201214 yr Grymmans trevlig liten sak. Precis som du säger Christian, det blir inte mer användarvänligt än så här. Trots att även jag är en hängiven träfanatiker så tilltalade denna mig.
Publicerat Maj 31, 201214 yr XLR Industries Evolution Rifle Stock är en liknande pjäs, dock inte lika slimmad... Jag tycker den verkar vara intressant och den finns till Tikka T3! Dock är inte dessa system helt gratis men denna modellen finns i tre varianter beroende på kaliber, från .223 till .50 BMG Någon gång får man testa att bygga en slik pang för banan för jaga med denna skulle jag nog aldrig komma för mig...
Publicerat Juni 1, 201214 yr Författare Det finns en del intressanta chassi lösningar, just denna ansåg jag vara tilltalande då det faktiskt är så att den inte ser "farlig" ut och att den verkar väldigt skjutbar i klenare kalibrar. /Christian
Publicerat Juni 1, 201214 yr Det finns en del intressanta chassi lösningar, just denna ansåg jag vara tilltalande då det faktiskt är så att den inte ser "farlig" ut och att den verkar väldigt skjutbar i klenare kalibrar. /Christian Men tänk dig den i svart! Fy så otäck!!! Men allvarligt talat så ser den faktiskt tilltalande ut, kan inte nån händig bygga ihop en liknande så man får prova?!