Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad ha i "bean bag"

Featured Replies

Publicerat

Håller som bäst på att fixa till en bean bag men har kört fast i vad jag ska ha i. Jag vet att jag har läst att grus kan va bra men att det väger. Bönor ska med va bra bra men mindre bra när dom blir blöta. Har ni några riktigt bra tips.

post-3858-13385350595937_thumb.jpg

Publicerat

Försök få tag på plastgranulat eller plastkulor. Väger inte så mycket och tål väta.

Hobbyaffärer kan ha, eller om du känner nån som håller på med blästring med granulat så blir det nog mycket billigare.

Publicerat

Panduro har plastkulor som funkar, lite dyrt blir det, plastindustrier som gjuter plastprylar jobbar med lite större partier, försök få tag på något där?

Publicerat
  • Författare

Det låter ju som en bra ide. Ska kika lite på det.

Tror ni jag behöver lägga dom i en plastpåse eller är det bara att skicka i dom?

Publicerat

Bara skicka i den.

Med en plastpåse inne i din påse kommer det att bli "halt" dvs du kommer inte att kunna få/behålla en uniform baksäck, utan den kommer att glida från dig som en hal ål.

/Christian

Publicerat

Hej, jag håller själv på att prova mig fram och har hittills fått ihop en strumpa med 22lr. hylsor.

Annars har jag tänkt mig en igensydd buff med antingen plastpärlor eller softairgunkulor...

Publicerat
  • Författare
Bara skicka i den.

Med en plastpåse inne i din påse kommer det att bli "halt" dvs du kommer inte att kunna få/behålla en uniform baksäck, utan den kommer att glida från dig som en hal ål.

/Christian

Det var ju mycket tänkvärt mycket bra input där. Så någon plastpåse blir det inte. Ska sy färdigt den nu och ladda den med något jag har hemma så länge så får jag se om jag hittar några plastkulor

Publicerat

Barnens pärlor till de där pärlplattorna?!

Ett material jag inte har testat.

/Christian

Publicerat

Lecakulor fungerar hyfsat att testa med och finns ofta i frugans blommor :lol:

Plastganulat är nog det optimala tar inte upp fukt och dammar inte samt lagom trög format

Publicerat
  • Författare

Efter ett snabbsök hittade jag denna sida där man kan beställa plastgranulatkulor. 50 liter kostar 90 spänn så det blir nog där ifrån jag beställer. Det lär kunna bli ett par stöd av det.

Här är sidan. http://webshop.bean-bag.se/

Publicerat
  • Författare

Efter en lite längre titt såg jag att frakt visst tillkom så då skulle 50 l kosta 215kr och 100 l kostar 330.

Publicerat

Jag kan köpa ett par liter av dig om du beställer!

(fast du vill nog inte agera mellanhand till 10 pers så det kanske är en dum idé? :huh:)

Men om du hittar mindre förpackningar till vettigt pris så får du gärna tipsa oss andra hemslöjdare!

Jag kör med korn (sädesslaget) i mina squeese bags men är fullt medveten om att det är ett organiskt material och som till slut kommer att börja växa där inne... :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Oj inte visste jag att du var så Schizofren. 10 pers i en och samma person :ph34r: :ph34r: :wub:

Jag beställer 50 eller 100 liter så löser vi nog resten. Om jag inte hittar någon som säljer mindre påsar. Ska även skriva till dom och fråga om dom kan tänka sig att skicka mindre

Publicerat

Kan ni inte kolla med någon som jobbar på någon firma som gör plastdetaljer.

Brukar ligga höga på golvet med just plastgranulat!

Publicerat

Stopp en halv!

Det där är cellplastkulor, typ frigolit, som används till fyllning i saccosäckar. Porösa kulor med massor av öppna porer i.

Plastgranulat till gjutning är någonting helt annat, massiva platskulor som väger mer, inte kan komprimeras och inte suger fukt. Det är det du vill ha.

Publicerat
  • Författare
Stopp en halv!

Det där är cellplastkulor, typ frigolit, som används till fyllning i saccosäckar. Porösa kulor med massor av öppna porer i.

Plastgranulat till gjutning är någonting helt annat, massiva platskulor som väger mer, inte kan komprimeras och inte suger fukt. Det är det du vill ha.

Ahaaaa. Får nog ta och tänka om lite här då. Blir till att söka efter en plastgjutsfirma då. Hmm

Publicerat

Jag kan ev. höra mig för där jag fick mitt granulat ifrån till veckan. Törs inte lova nåt men det kan finnas möjlighet.

Publicerat
  • Författare

Jag har ett ställe här i Varberg som håller på med plast, ska höra med dom annars är det intressant.

Publicerat

Om du ändå tänkt lägga ut nån hundring på bara fyllning så är det väl ändå bättre att köpa en rakt av från USA?

Publicerat
  • Författare

Jo det är ju sant. Men jag ska som sagt kolla med lokala företag om granulatkulor och det lilla jag ska ha så blir det inte många kr. Hade det funkat med det jag först kollade på så hade det ju kunnat bli ett x antal kuddar så det hade ju ändå blivit billigare än att köpa en bag.

Publicerat

Jag fick tipset om airsoftkulor från teknikmagasinet (fuktåliga), dyrt som killen en trappa ner, men fungerar bra....

• 2 years later...
Publicerat

Jag har en Caldwell Tack Driver och tycker den är bäst av alla säckar. Den går det i 60.000 st plastpärlor.

Det finns hinkar att köpa 3 x 20.000 st till några hundralappar.

Allt annat än sand om man skall släpa med säcken de gånger den behövs.