Publicerat Juni 1, 201214 yr Vår gamla labbegubbe har tid med sitt öde i eftermiddag. Han har varit en otroligt snäll vovve. Han har varit en riktig lekfarbror till de valpar som jag haft sedan han flyttade in. Har varit en mästare på att lära Stövaren och Jämten att älska vatten. 12½ år har han varit med oss. Nu är han döv, vinglig i bakstället(hd med b och c höfter) och allmänt trött. Gnistan finns än i ögonen men jag vill inte vänta tills även ögonen blir trötta. Han har blivit dålig i magen sista dygnet och kräks och är väldigt efterhängsen, vilket är ett teken på att han inte mår bra. Så det är väl dags. Någon jaktprovsmerit har han och han har fått apportera något tiotal vilt, men någon jaktstjärna blev han aldrig. Han ville för mycket,,,,,, Men snäll och en bra hjälp i att fostra valpar har han varit!
Publicerat Juni 1, 201214 yr När är det dags??Det är det jobbigaste beslutet en djurägare måste ta. Jag beklagar det djupaste.
Publicerat Juni 1, 201214 yr Sorry vännen. Har alltför många gånger behövt tagit besluet att det är end of time. Skitjobbigt men som du själv skriver att innan ögonen oxå slocknar så..............
Publicerat Juni 1, 201214 yr Beklagar din sorg, men applåderar stillsamt ditt beslut som känns som det rätta i en svår situation. Hoppas att allt har gått bra för er!
Publicerat Juni 1, 201214 yr Våra vänner har förmånen att få sluta när dom inte orkar längre, den förmånen ska vi inte ta ifrån dom. Jobbigt beslut varje gång det händer, men man måste tänka på kompisen före en själv. Mina tankar är hos er i denna svåra stund.
Publicerat Juni 1, 201214 yr Författare Han fick somna lugnt och stilla. Hela familjen var med. Tack för värmande ord!
Publicerat Juni 1, 201214 yr Författare Var ut en sväng och gjorde vad jag kunde för att han skulle få en bra sista dag. Sista vattenapporten han fick göra: Dante.mov.wmv Sista landapporten: video-2012-06-01-12-58-43.wmv
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Var ut en sväng och gjorde vad jag kunde för att han skulle få en bra sista dag. Sista vattenapporten han fick göra: Dante.mov.wmv Sista landapporten: video-2012-06-01-12-58-43.wmv Ett starkt beslut, många väntar för länge för att dom själva inte är redo att förlora sin vän. Jag bävar för den dag jag själv måste ta samma beslut, förhoppningsvis är det några år kvar.. Beklagar förlusten :'(