Publicerat Juni 3, 200619 yr hej går det att brotcha 6,5x55 till 6,5x284? hur mycket kostar det? mvh m98
Publicerat Juni 3, 200619 yr Japp det går aldeles utmärkt...hur mycket det kostar har jag dock ingen aning om... www.specialvapen.se denna man vet jag har brotschar just till 6,5-284 /Fredde
Publicerat Juni 3, 200619 yr Man bör nog ta sig en funderare på vad det är för vapen som skall brotchas om först, vad är det för typ av magasin på bössan är min första fundering, 6,5x284 hylsan är ju betydligt fetare än den vanliga 6,5an och det kan ju ställa till det lite om det är ett enkelradigt mag (typ tikka)
Publicerat Juli 14, 200619 yr Ja det är väl inte mycket att fundera på, bara peta in en jävel i magasinen och kolla hur matningen går. Passar det väldigt dåligt så gå till vapensmeden och fråga hur mycket det kommer att kosta att göra ingrepp på samtliga flaskhalsar. Kan vara dyrt eller billigt. I gamla Kricon med enkelradigt mag så matade den utmärkt, vad jag förstår så är det bara själva patronläget ( eller vad det heter, där patronen sitter efter man matat in den ) som behövde tas upp. På just denna bössa. Så; testa mata, går det dåligt så fråga smeden, det är mitt tips. // aasa
Publicerat Juli 15, 200619 yr har för mig att Hans Englund i klippan skulle ha ca 1000:- för att brotcha om en varberger...