Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket kan den väga?

Featured Replies

Publicerat

Kommer inte riktigt ihåg men i fjol eller möjligen året innan så såg jag en bamsegris vid min åtel, den var ca: 2 meter lång, hade frambenen och bakbenen på var sin kortsida av skogsbilvägen. Idag när jag tittade till åteln så hade jag nya lermärken på tjärträdet, dessa var 1.20 upp på högstubben och det var på nedersta delen av det leriga området... Vad är det för monster jag har på åteln och hur mycket kan den väga?

En natt förra veckan hade jag en gris av okänd storlek framme invid åteln men något skrämde den precis innan den skulle kliva ut på vägen och gjorde helt om och drog iväg över hygget ett femtiotal meter, jag såg inget men det lät gott och väl som om en fullvuxen älg skenade iväg...

Publicerat

Låter som en stor gris, men skogsvägen hur stor eller bred är den?..annars skulle jag tippa på runt 200+25 kanske..med tanke på lermärken på tjärträdet, dessa var 1.20 upp på högstubben, åk till närmsta grisbonde och kika på en stor sugga eller galt..sen frågar du om vikten :D då kan du få dig en uppfattning..visst dom är lite längre och kortare men iaf :) ..låter som nått att vaka på iaf..för troféns och korvköttets skull B)

Publicerat
  • Författare

Låter som en stor gris, men skogsvägen hur stor eller bred är den?..annars skulle jag tippa på runt 200+25 kanske..med tanke på lermärken på tjärträdet, dessa var 1.20 upp på högstubben, åk till närmsta grisbonde och kika på en stor sugga eller galt..sen frågar du om vikten :D då kan du få dig en uppfattning..visst dom är lite längre och kortare men iaf :) ..låter som nått att vaka på iaf..för troféns och korvköttets skull B)

Mycke' kôrv blir det...

Publicerat

Skjut rätt, låter inte som något man vill gå eftersök på....

Publicerat

Tyngst hittills i sverige, i alla fall för några år sedan, var en galt på 266 kg...

Publicerat

hört att grisar bara kan bli 1meter höga eller har jag fel :) ?

Publicerat
  • Författare

hört att grisar bara kan bli 1meter höga eller har jag fel :) ?

Inte vet jag, "min" gris kanske hade en liten stege med sig eller så hopptacklade den högstubben för 1.20 upp var det! Fast... Det kanske är en älg som fattat tycke för tjärträdet?

Publicerat

finns bara en lösning - skjut jävelberg så vi får veta. seså, sätt fart nu ;)

Publicerat

Har du grisbönder i närheten?

Publicerat
  • Författare

finns bara en lösning - skjut jävelberg så vi får veta. seså, sätt fart nu ;)

Jodå, jag jobbar hårt på den biten... Var och varannan natt! :(

Har du grisbönder i närheten?

Tyvärr inte, lite piss från nå'n brunstig sugga hade nog annars varit fint...