Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillfällig separation och bössorna

Featured Replies

Publicerat

Hej jag och min sambo har bestämt oss för att bo på varsit håll ett tag. Jag kommer fortfarande att var skriven i gemensamma bostade men hyra ett lite 18m2 rum och bo i ett tag. Måste jag ta med mig vapenskåpet med innehåll in i detta lilla rum under den här prövotiden? Jag förstår att om jag flyttar för gott måste jag det.

Tack på förhand

Björn

Publicerat

Tränger mig in på din tråd :-) om man jobbar 7-7 vad gäller då jobbar alltså borta på annan ort i sju dagar sedan är jag ledig och hemma i sju dagar. Kan jag ha bössorna där jag är skriven ?

Publicerat

Detta är luddigt i lagen och vi har begärt förtydligande och lämnat vettiga förslag. Tillsvidare gäller grundregeln att man ska ha vapnet under uppsíkt eller förvara dem i säkerhetsskåp var man bor. Man ska också vara mantalsskriven där man bor. Jag tycker du ringer polisen och kollar. En variant är att du ansöker om att få en särskild förvaringsföreskrift som anger att du får ha vapnet såväl hemma som någon annanstans, tex en övernattningslägenhet, stuga, lantställe osv.

När det gäller distansarbete så är det klart tycker jag att man har vapnet hemma och inte på jobbet eller där man bor tillfälligt.

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag åker utomlands ett par gånger per år....låter vapnen vara hemma :wink: det får ju inte bli absurdum på det hela. Jag har en sommarstuga med ett extra vapenskåp så åker jag dit tar jag med vapnen och låser in dem i bultat skåp. Då sover jag i stugan varje kväll. Det måste väl ändå vara OK utan extra tillstånd?

Publicerat

Jodå!

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Jag kollade med polisen, och de tyckte att skåpet skulle stå kvar där jag är skriven. Det fick bli så sen får vi se hur allt löser sig för oss.

Tack för hjälpen.

Björn

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.