Publicerat Juni 6, 201213 yr Har funderat på att göra ett skaft i plast..men om man kikar på t.ex. nordells hemsida, så finns det ju massa olika alternativ. Om man är ute efter något, relativt homogent och eventuellt enfärgat material- vad bör man då välja? Något material som rekommenderas? https://www.nordellknives.com/portal/index.php?option=com_oscommerce&osMod=index&cPath=98&language=se
Publicerat Juni 6, 201213 yr Då tycker jag du ska ha G10 eller Micarta. Jag gillar svart Linnemicarta. Utav det får man ett diskret litet mönster. Seved
Publicerat Juni 6, 201213 yr Författare Jo, jag kikade en del på Micarta, såg att du hade gjort ett par riktigt snygga skaft i det!
Publicerat Juni 6, 201213 yr Jodå det går att få jäkligt fina skaft i det. Putsa till 800 korn o polera sen kan du ha på W40 heter det tror jag. Seved
Publicerat Juni 6, 201213 yr Jag har provat med andra plaster också i skaft och det kan bli snyggt men man får ta det försiktigt när man polerar... Gjorde ett inlägg i ett skaft av en 10mm bred plastbit och när jag skulle göra sista poleringen med polermaskinen så smälte skiten av friktionsvärme... Det var princip omöjligt att rädda utan att avverka mer material. Så se upp med värmen
Publicerat Juni 6, 201213 yr Författare Tack för tipsen Nää, polera plasten så den smälter hade jag inte tänkt å göra