Publicerat Juni 7, 201213 yr Hej fick höra i matboden idag att en kille hade sett två Hjortar förfölja en get med tre killingar?? en killing hängde inte med de andra så hjortarna kom ifatt den varav de sparkar ihjäl den!! Sedan fortsätter jakten då hinner dom ikapp den andra killingen men den nosar dom tydligen bara på. Sedan sätter dom av efter den tredje som dom kommer ikapp vid skogsbrynet men det är för långt bort för att han ska se vad som händer med den. Min fråga, är detta vanligt??? Mvh J Waxin.
Publicerat Juni 7, 201213 yr Det tror jag inte, men det händer, i hägn händer det att råbockar, som det huvudsakligen är frågan om villar sig in, de brukar också inte klara sig något länge alls utan blir ihjälsparkade. /Christian
Publicerat Juni 7, 201213 yr Jag har med egna ögon sett en dovhind bokstavligt jaga skiten ur en råget,hon var så målmedveten och aggresiv i sitt förföljande att jag inte hållit det för osannolikt att hon var ute efter att ha ihäl henne,nu föll det sig så att jag sköt dubble istället /Mike
Publicerat Juni 7, 201213 yr Författare Det tror jag inte, men det händer, i hägn händer det att råbockar, som det huvudsakligen är frågan om villar sig in, de brukar också inte klara sig något länge alls utan blir ihjälsparkade. /Christian Där ser man jag visste att dom var tuffa mot hundar men att dom var så jäkliga mot andra vilda djur var en ny erfarenhet för mig../Jonny
Publicerat Juni 7, 201213 yr Författare Jag har med egna ögon sett en dovhind bokstavligt jaga skiten ur en råget,hon var så målmedveten och aggresiv i sitt förföljande att jag inte hållit det för osannolikt att hon var ute efter att ha ihäl henne,nu föll det sig så att jag sköt dubble istället /Mike Haha ja vad säger man ibland har vissa tur :) /Jonny
Publicerat Juni 7, 201213 yr Dovhjortar är ju så urbota korkade... här säger bönderna att dovhjortar slår följe med deras ammdjur i kohagarna och efter vad jag förstått så är det dovspetsar som brukar göra så... det har väl inget med trådskaparens fråga att göra men kanske lite kul kuriosa.