Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjort anfaller Rådjur?

Featured Replies

Publicerat

Hej fick höra i matboden idag att en kille hade sett två Hjortar förfölja en get med tre killingar?? en killing hängde inte med de andra så hjortarna kom ifatt den varav de sparkar ihjäl den!! Sedan fortsätter jakten då hinner dom ikapp den andra killingen men den nosar dom tydligen bara på. Sedan sätter dom av efter den tredje som dom kommer ikapp vid skogsbrynet men det är för långt bort för att han ska se vad som händer med den. Min fråga, är detta vanligt??? Mvh J Waxin.

Publicerat

Det tror jag inte,

men det händer, i hägn händer det att råbockar, som det huvudsakligen är frågan om villar sig in,

de brukar också inte klara sig något länge alls utan blir ihjälsparkade.

/Christian

Publicerat

Jag har med egna ögon sett en dovhind bokstavligt jaga skiten ur en råget,hon var så målmedveten och aggresiv i sitt förföljande att jag inte hållit det för osannolikt att hon var ute efter att ha ihäl henne,nu föll det sig så att jag sköt dubble istället ;)

/Mike

Publicerat
  • Författare

Det tror jag inte,

men det händer, i hägn händer det att råbockar, som det huvudsakligen är frågan om villar sig in,

de brukar också inte klara sig något länge alls utan blir ihjälsparkade.

/Christian

Där ser man jag visste att dom var tuffa mot hundar men att dom var så jäkliga mot andra vilda djur var en ny erfarenhet för mig../Jonny
Publicerat
  • Författare

Jag har med egna ögon sett en dovhind bokstavligt jaga skiten ur en råget,hon var så målmedveten och aggresiv i sitt förföljande att jag inte hållit det för osannolikt att hon var ute efter att ha ihäl henne,nu föll det sig så att jag sköt dubble istället ;)

/Mike

Haha ja vad säger man ibland har vissa tur :) :) /Jonny
Publicerat

Dovhjortar är ju så urbota korkade... här säger bönderna att dovhjortar slår följe med deras ammdjur i kohagarna och efter vad jag förstått så är det dovspetsar som brukar göra så... det har väl inget med trådskaparens fråga att göra men kanske lite kul kuriosa.