Publicerat Juni 9, 201213 yr Vet inte om det ens är tekniskt möjligt, men vore det inte en bra expansion för Quadplattformen? Nytt slutstycke skulle naturligtvis behövas, men visst borde konstruktionen i övrigt kunna hantera den kalibern. Med svenska klassningar vore det inte dumt att kunna komplettera sin lillbössa med en vettig klass tre. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 9, 201213 yr Är inte måtten på 22 hornet 5,6x35R? Låter som att det blir svårt med längden på lådan. 22wm är ju 5,6x26R. Sen tror jag att 17hornet hade varit trevligare
Publicerat Juni 9, 201213 yr Nytt slutstycke,nya magasin,nytt underbeslag större öpning i lådan,slutstycket för dom kantantända patronerna måste ha en fjäderbelastad utkastare vilket nog blir väldigt trassligt att få till.. Sen vet jag inte om låsningen håller för 22h. /Mike
Publicerat Juni 9, 201213 yr Författare Ok, en i praktiken omöjlig idé. Synd, men hade det varit möjligt så hade det säkert redan gjorts. Nåja, det var en kul tanke under en eftermiddag i alla fall Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 10, 201213 yr Hey! En tokvettig tanke, synd att den där trista verkligheten ska vara så förbannat trist.. Min Kvadd med 22lr pipan är så kort, lätt och galet mysig och smidig att hantera och jag har tusen gånger tänkt tanken eller drömt den våta drömmen att ha 22 Hornet i den! Vore stor lycka och då skulle Vixen bli arbetslös rätt kvickt..