Publicerat Juni 5, 200620 yr Jag har en benelli super 90 på vilken jag stör mig på "förlängningen" av spången över lådan. Den har till och börja med längsgående spårning och spången har tvärgående vilket gör att det blänker olika. Sen ligger dom inte 100% plant så man ser skarven när man ser efter spången. Det jag skulle vilja göra är att byta spång till en som är ca 3-4mm högre, sen göra en förlängning som läggs i det nuvarande spåret ovanpå lådan. Måste förmodligen justera fräsningen på lådan, ta bort spårningen och kanske finjustera bredden. Då skulle man dels kunna få spången längst ut på pipan och tjäna ca 2,5 cm i visirlängd, få en renare siktbild över en spång som ligger över lådan och inte nerfräst i lådan, få lika fräsning på spågen över pipa och låda. Funderar även på en avsmalnande spång för illusion av längre pipa. Är detta rimligt eller är det massor med arbete att få till. Förstår såklart att man måste tillverka och passa in spången och blånera om pipan. Vad kan kalaset kosta?
Publicerat Juni 28, 200620 yr Titta på det som du skall träffa i stället för bössan.....tror det kostar mer än det smakar med en dylik operation....men det kanske är värt det vad vet jag?
Publicerat Juni 28, 200620 yr Jag har en benelli super 90 på vilken jag stör mig på "förlängningen" av spången över lådan. Den har till och börja med längsgående spårning och spången har tvärgående vilket gör att det blänker olika. Sen ligger dom inte 100% plant så man ser skarven när man ser efter spången.Det jag skulle vilja göra är att byta spång till en som är ca 3-4mm högre, sen göra en förlängning som läggs i det nuvarande spåret ovanpå lådan. Måste förmodligen justera fräsningen på lådan, ta bort spårningen och kanske finjustera bredden. Då skulle man dels kunna få spången längst ut på pipan och tjäna ca 2,5 cm i visirlängd, få en renare siktbild över en spång som ligger över lådan och inte nerfräst i lådan, få lika fräsning på spågen över pipa och låda. Funderar även på en avsmalnande spång för illusion av längre pipa. Är detta rimligt eller är det massor med arbete att få till. Förstår såklart att man måste tillverka och passa in spången och blånera om pipan. Vad kan kalaset kosta? Här hittar Du vapensmeder. Kika efter den som är närmast Dig och som Du kanske kan besöka. http://www.nollkoll.tk/