Publicerat Juni 12, 201214 yr Slösurfade lite och kom in på http://www.idefixteko.se och kikade på deras utbud. Hittade då: http://idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=15928&plats_id=1434 Innan jag fattade vad som hände så hade jag beställt den, att tillägga så brukar jag inte göra såna impulsköp utan jag brukar överanalysera allt innan köp. Dock är jag i behöv av en jacka som jag kan ha ute i skogen till hösten/vintern, men får nu lite ångest och tänker att jag kanske gjort något förbannat dumt. Är det någon här som har någon erfarenhet av denna jacka och kan ge ett omdöme?
Publicerat Juni 12, 201214 yr Den är väl skaplig...men förvänta dig inte att den klarar någon mer intensiv aktivitet utan att du blir blöt inifrån. ITAB's andasmembran är inte så mycket att hänga i julgran. Vattentätt är det men det andas högst mediokert. Men för stillasittande pass-jakt funkar den bra! ITAB's kläder är välkonfektionerade och välsydda. Den är dock ganska tung...en effekt av det 'billigare' membrantyget jämfört med tex GoreTex.
Publicerat Juni 12, 201214 yr Har några plagg av dem och de håller inte Gorekvalite men bra kläder för pengarna. Så nej, du har nog inte gjort bort dig.
Publicerat Juni 13, 201214 yr Provade en gång deras kläder å aldrig mer. Alla plagg jag köpte tog in vatten å de enda jag behöll gick sönder väldigt fort mina äldsta Klättermusen byxxor har jag nog använt 10ggr så många timmar men du ser fortfarande som nya ut. Min erfarenhet är att billig/dåliga kläder förstör fort en trevlig upplevelse. Kvalité kostar men ska väl även säga att jag gått ifrån vanliga jaktkläder i den mån det går då jag inte tycker dom är gjorda för att röra sig i och inte är särskilt tåliga heller.
Publicerat Juni 13, 201214 yr vet inte hur just denna jacka är men över lag så är jag väldigt nöjd med de plagg som jag har köpt från ITAB. och servicen från deras kundtjänst är super (iallafall varit det för mig)
Publicerat Juni 13, 201214 yr Författare Tack alla för era kommentarer! Ja vissa verkar tycka att det är helt okej prylar och vissa skit som man kan vänta sig kanske. Hoppas på en lyckoträff!
Publicerat Juni 13, 201214 yr Jag skillnaden är nog i vad man jämför med Jag jämför deras kläder med det jag använder klättermusen och ett par plagg Härkila å jämförelsen är ju kanske inte så rättvis då klättermusens grejer kostar 10ggr så mycke som itabs prylar.