Publicerat Juni 12, 201213 yr En liten film från tyskland antar jag. http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/m ... fwcl=1&fwl
Publicerat Juni 12, 201213 yr Författare Det är väl ett par saker jag reagerar på men man är väl nörd så sett..
Publicerat Juni 12, 201213 yr Det är väl ett par saker jag reagerar på men man är väl nörd så sett.. Kanske det...
Publicerat Juni 12, 201213 yr Kan ju va min skoltyska som spökar oxå Vad hade du för synpunkter på filmen? (har inte kollat) /Må
Publicerat Juni 12, 201213 yr Författare Vad hade du för synpunkter på filmen? (har inte kollat) /Må Ja har du inte kollat så kan det ju kvitta... verkar inte som nån annan har synpunkter heller så jag är som sagt den nördiga.. Om jag nu fattar rätt så låg den första grisen nära vägen och ser rätt ryckig ut när den springer över åkern. hunden släpper efter 2 km. Känns lite lite lixom. Den tid som filmteamet följde killen så verkade det inte gå så bra med griseftersöken. Men fan det är ju skitlätt o sitta framför en skärm och tycka ditten o datten... kolla en film, fatta hälften som sägs o tänka.... Jag ser upp till tyskarnas eftersök och hur de bedrivs men en redig spets skulle nog kunna uträtta en hel del där nere.
Publicerat Juni 13, 201213 yr Sett filmen men fattar inte ett ord tyska, en bild säger mer än 1000 ord eller Den första grisen hadde han inte kunnat ge den en smäll när den stod i skogskanten eller ville han in och avsluta med svärdet
Publicerat Juni 13, 201213 yr Författare Sett filmen men fattar inte ett ord tyska, en bild säger mer än 1000 ord eller Den första grisen hadde han inte kunnat ge den en smäll när den stod i skogskanten eller ville han in och avsluta med svärdet JO nog såg det ut som en skottchans men alla är kanske inte så skjutglada.. eller så lurar man sig på kameravinkeln gentemot eftersökarens synfält.
Publicerat Juni 13, 201213 yr JO nog såg det ut som en skottchans men alla är kanske inte så skjutglada.. eller så lurar man sig på kameravinkeln gentemot eftersökarens synfält. Skulle tro att det är längre avstånd än det verkar på filmen pga zoom. Sen hade han säkert rätt hög puls, för han verkade va lika otränad som du.
Publicerat Juni 13, 201213 yr Författare Skulle tro att det är längre avstånd än det verkar på filmen pga zoom. Sen hade han säkert rätt hög puls, för han verkade va lika otränad som du. Hur otränad jag än är så orkar jag ändå kröka pekfingret
Publicerat Juni 13, 201213 yr Förstår inte ett dugg Skulle man visa tysk film så hade det nog varit bättre med tysk porr film i stället :yes: :woot:
Publicerat Juni 13, 201213 yr Författare Förstår inte ett dugg Skulle man visa tysk film så hade det nog varit bättre med tysk porr film i stället :yes: :woot: De är väl tveksamt om du fattat handlingen ändå
Publicerat Juni 13, 201213 yr Haha bra kometar" N,S !! :biggrin: Nää har svårt för tyska o smålänska ,,Vet inte varför
Publicerat Juni 13, 201213 yr Hunden hade en bjällra på sig. Vad är tanken med det? Vad tror ni? Är det någon som använder detta i Sverige. Einar
Publicerat Juni 14, 201213 yr Författare Hunden hade en bjällra på sig. Vad är tanken med det? Vad tror ni? Är det någon som använder detta i Sverige. Einar Kan inte se nån annan anledning än att man ska kunna höra vart hunden är. Behovet av det är lite lusitgt eftersom han hade Astropejl? Kanske snabbare att hitta hunden när man är nära om den tex håller ett skammat vilt och inte skäller. Har använt pingla men i annat syfte med "stötande" vortsher, då förvarnades typ rådjuren om hans ankommande så de fick en chans att dra iväg. Och sen givet på fågeljakten(stående) va det vanligt med bjällra. Men på en eftesökshund som ska släppas för att ta/ställa vilt verkar de dumt.. för o inte säga idiotiskt..
Publicerat Juni 14, 201213 yr Bjällra anvädns väl klassisk från tiden innan pejl, för att ha koll på var hunden är och söker...