Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnbesök

Featured Replies

Publicerat

Äntligen fick jag den här monsternallen på bild!! Han har visat sig några ggr varje sommar de senaste 3-4 åren, men aldrig när man har en kamera i närheten :wallbash: . Jag skickade dessa bilder till SJF för dem att publicera( gratis), men tydligen var det inte intressant. :sleep: Jag är alltid intresserad av björnbilder så därför bjussar jag mina forumpeers på lite Björngodis.

post-5644-0-67207900-1339515183_thumb.jppost-5644-0-85149800-1339515191_thumb.jp

Länk till bilderna!

Mvh!/

Edit: Efter att jag skrivit detta tog SJF in en bild som månadens bild! ^_^ Men Ni fick iaf se dom först!.

Publicerat

Jävlar va sur han ser ut på bild 2!!!

Publicerat

Varnåst ?

Publicerat

Vackert :-)

Publicerat

Söt nalle! :wub:

Publicerat
  • Författare

Varnåst ?

Northwest Hälsingland! :wink:
Publicerat

Northwest Hälsingland! :wink:

Ni verkar ha gått om nallar hos er. :smile: .

Publicerat
  • Författare

Ni verkar ha gått om nallar hos er. :smile: .

Helt ärligt är det snudd på sjukt. Det har ju aldrig varit populärt med björnjakt här. Det är mest köttjägare(älg) i skogen. För två år sedan gjordes obs,ar på 10 olika individer(hona med 2 ungar, hona med 1 unge, 1 stor hanne osv.) under en vecka, längs en vägsträcka på 3 km (med min lilla gård i centrum :tongue: ). Även om jag inte har några sådana siffror nu, så känns det ju inte som att det har blivit färre iaf.

Men den storleken som jag fångade på bild växer inte på träd. Det är svårt att se på bilderna men det är en BJÄSSE! Knappast under 250kg.

J-vlar vad det är långt till den 21:a aug :wink:

Mvh!/

Publicerat

Helt ärligt är det snudd på sjukt. Det har ju aldrig varit populärt med björnjakt här. Det är mest köttjägare(älg) i skogen. För två år sedan gjordes obs,ar på 10 olika individer(hona med 2 ungar, hona med 1 unge, 1 stor hanne osv.) under en vecka, längs en vägsträcka på 3 km (med min lilla gård i centrum :tongue: ). Även om jag inte har några sådana siffror nu, så känns det ju inte som att det har blivit färre iaf.

Men den storleken som jag fångade på bild växer inte på träd. Det är svårt att se på bilderna men det är en BJÄSSE! Knappast under 250kg.

Mvh!/

Haha! Ni verkar ha hur jävla mycket nalle som helst hos er. Då är det rätt gott om nalle när man obs så många på tre km. :smile:

Gå upp i Galleri film och fototävlingar och titta på en av våra nallar som leker med ett trafikdödat rådjur. Niclas L har lagt in filmerna för jag fick inte in dom själv. 3 filmer.

Publicerat

Mvh!/

Fasen va border´n ska få jaga NallePhu då :woot:
Publicerat

Äntligen fick jag den här monsternallen på bild!! Han har visat sig några ggr varje sommar de senaste 3-4 åren, men aldrig när man har en kamera i närheten :wallbash: . Jag skickade dessa bilder till SJF för dem att publicera( gratis), men tydligen var det inte intressant. :sleep: Jag är alltid intresserad av björnbilder så därför bjussar jag mina forumpeers på lite Björngodis.

post-5644-0-67207900-1339515183_thumb.jppost-5644-0-85149800-1339515191_thumb.jp

Mvh!/

Herrjösses vad trevligt med björnbilder :smile: riktigt stor nalle ser det ut som :thumbsup:
Publicerat
  • Författare

Fasen va border´n ska få jaga NallePhu då :woot:

Border'n har numera en hälsosam skräck för Nalle, så han duger bara till att tala om när det är björn i faggorna. Ändock blir det ju onekligen lite extra spännande att smyga på grävlingsstånden i augustinatten. :tongue: Man kanske tänder pannlampan liiite tidigare än vanligt. :yes:

Mvh!/

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är det nära! Den sista touchen är lagd på pass och torn. I morgon vilar hundar och jägare för att vara beredd på urladdningen tisdag morgon :thumbsup: .

Bilderna ovan kan vara bra att memorera för att sätta skotten där dom ska vara.

Skitjakt på Er alla björnjägare!!

Mvh!/