Publicerat Juni 12, 201213 yr Vet att det finns många trådar om detta men jag ska snart beställa lock pipa till rävjakten. Ska köpa en med muspip och försöka få in några till sommaren. Vilken föredrar ni? Har haft en svart som man tryckte på men det har fått ben. Tack på förhand!
Publicerat Juni 13, 201213 yr Tycker den svarta bälgen man har i handen funkar bäst. Båda lockar nog räv, men bälgen kan jag ha i handen och trycka medan jag har bössan anlagd, tycker det är svårare med pipan i munnen.
Publicerat Juni 13, 201213 yr Tycker den svarta bälgen man har i handen funkar bäst. Båda lockar nog räv, men bälgen kan jag ha i handen och trycka medan jag har bössan anlagd, tycker det är svårare med pipan i munnen. Jag håller med fullt ut! Den har fungerat bäst för mig också, lätt att använda och har dragit in många rävar till mig
Publicerat Juni 13, 201213 yr För rävar som är nära tycker jag det fungerar kanon att "suga på läppen" svårt att säga lätt att göra. För lite längre håll är jag riktigt imponerade av lilla blåsan i hundars bitleksaker. Den drar konstigt nog även till sig brunstiga råbockar som en magnet..
Publicerat Juni 13, 201213 yr Författare Tycker den svarta bälgen man har i handen funkar bäst. Båda lockar nog räv, men bälgen kan jag ha i handen och trycka medan jag har bössan anlagd, tycker det är svårare med pipan i munnen. Okej. Vet du vad den heter eller vart man kan köpa den?
Publicerat Juni 13, 201213 yr Knight and Hale heter den jag har. Finns bland annat på Racerback. Har även sett den på flera jaktaffärer. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 13, 201213 yr använder ingen pipa,gör med munnen ist,,,se till å träna då du sitter på skithuset eller i bilen så behöver du inte en massa rappakalja med dej ut
Publicerat Juni 18, 201213 yr Författare Har nu köpt en knight and hale:) Ska man trycka lite lätt på den eller ska man trycka ända in? Kanske är olika om man ser även eller om man fösöker få ut dom på vallen?
Publicerat Juni 18, 201213 yr Har nästan också tänkt köpa en mus pipa ger detta mycket ungrävar ? I tex augusti? Mvh
Publicerat Juni 18, 201213 yr Har nu köpt en knight and hale:) Ska man trycka lite lätt på den eller ska man trycka ända in? Kanske är olika om man ser även eller om man fösöker få ut dom på vallen? Jag har en likadan fäst med dubbelhäftande tejp på förstocken på studsarn och har haft nytta av den endel gånger. Ser du räven och behöver få den närmre så tryck så pass att den hör det ett par gånger. Om du "lockar på måfå" så brukar jag börja lite försiktigt med några lägre pip för att senare i lockserien i princip mosa pipan i ca 20 sekunder. Serierna blir då ungefär en halvminut och därefter väntar jag 2-5 minuter beroende på hur öppet pass jag har och upprepar locket till jag känner att passet är färdigt (oftast kring 30 minuter). Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 18, 201213 yr köpte en knight and hale förra året. har dock aldrig provat den seriöst än men ska göra det nu i augusti
Publicerat Juli 1, 201213 yr Köpte en Primo för 70 kr nyligen. Den funkar bra.. På både räv och rådjur.. Alldeles för bra på rådjur ;-) Fick en årsräv i ryggen inatt vid 00.30.. Två meter ifrån mig när jag upptäckte den.. Tydligen saknar jag helt reaktionsförmåga så jag hann inte skjuta innan den var borts :-/ Surt sa räv..jägaren..
Publicerat Juli 1, 201213 yr Jag har den svarta bälgen jag med men jag brukar ta ur den lilla insattsen som gör ljudet och använda den i munnen i stället. Tycker det är mycket lättare att inte få en massa missljud på det viset och att jag har händerna fria om det kommer något. Prova ska ni få se
Publicerat Juli 13, 201213 yr Hur mkt ska man teycka på pipen? Har bara fått fram räv en gång hittills.. Rådjur varje gång.. Och ormvråkar.. Och katter.. Vilken tid på dygnet är bäst? Nära gryten? Intill öppna fält eller i skogen? Vad är bäst?
Publicerat September 3, 201213 yr Lockade in en hane igår kväll med muspip (Knight & Hale Mouse Squeaker). Körde rätt frekvent med små korta pip.
Publicerat September 4, 201213 yr Lockade in en hane igår kväll med muspip (Knight & Hale Mouse Squeaker). Körde rätt frekvent med små korta pip. Grattis vad kul! Vilken tid lyckades du få fram denna? På filmen ser det väldigt ljust ut, trodde knappt det gick att få fram dem så tidigt. // Peter
Publicerat September 4, 201213 yr Räven sköts strax innan 20 på kvällen. "Obduktionen" utfördes på förmiddagen därpå - därav ljuset.
Publicerat September 4, 201213 yr Räven sköts strax innan 20 på kvällen. "Obduktionen" utfördes på förmiddagen därpå - därav ljuset. aaa tack för detta då struntar jag att gå ut med pipan mitt på dagen